پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

بازگشایی غار نخجیر پس از ۲ سال

غار نخجیر دلیجان در استان مرکزی پس از دو سال به روی گردشگران بازگشایی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ غار نخجیر از غارهای آهکی و زیبای استان مرکزی به شمار می‌رود که به سبب استقرار در منطقه «نخجیر» در شمال شرق شهرستان دلیجان به عنوان «غار چال نخجیر» شناخته می‌شود.

این غار که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان دلیجان و استان مرکزی به شمار می‌رود، در سال ۱۳۸۴ توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۳۸۱۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده که  در راه دلیجان به نراق، در منطقه چال‌نخجیر و در دامنه کوه تخت واقع شده است.

 

بیشتر بخوانید: 

 

این غار از غارهای طبقاتی است که از سه طبقه تشکیل یافته و ۹۵ درصد از دیواره‌های غار با رسوبات آهکی و بقیه با سنگ پوشش داده شده و دهانه اصلی آن دارای ارتفاع بین ۱۰ تا ۴۰ متر و عرض ۱۰ متر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به وضعیت غار نخجیر اظهار داشت: غار نخجیر از جاذبه‌های مهم گردشگری استان و دلیجان است که سالانه میزبان جمعی زیادی از گردشگران بوده ولی به دلیل برخی مشکلات طی دو سال اخیر از پذیرش گزدشگر در این غار معذور بودیم.

حسینی افزود: با پیگیری و تلاش مجموعه میراث فرهنگی در استان مرکزی کارهای لازم برای بازگشایی غار آهکی نخجیر دلیجان انجام شده و از فردا پنج‌شنبه چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ بازگشای و آماده استقبال از مسافران نوروزی مردم استان مرکزی و سایر هموطنان است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *