ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

مجموعه تاریخی شوکت آباد بیرجند بهسازی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از بهسازی مجموعه تاریخی-تفریحی شوکت آباد بیرجند خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، امروز دوشنبه ۱۵ فروردین در نشست بررسی مسایل و مشکلات منطقه تاریخی و گردشگری شوکت‌آباد که به دستور استاندار بعد بازدید از این مجموعه تشکیل شد، گفت: مجموعه تفریحی کاجستان شوکت‌آباد، فرصتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر است.

وی افزود: این منطقه تفریحی و گردشگری، محیط مناسبی برای استراحت مسافران، تفریح گردشگران و هم‌استانی‌ها است.

وی بیان کرد: به جهت میزان استقبال مسافران و گردشگران از این فضای مفرح، دستگاه‌های اجرایی مکلفند زیرساخت‌های لازم و امکانات رفاهی مورد نیاز مردم را فراهم کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بازسازی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و تامین روشنایی فضای کاجستان از جمله اقداماتی است که به علت اهمیت موضوع باید به‌سرعت پیگیری و اجرایی شوند.

وی اظهار کرد: با هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌ها بدون تردید می‌توان اتفاق خوبی را در این منطقه رقم زد و شرایط مطلوبی را برای رفاه مردم فراهم کرد.

این نشست با حضور فرماندار بیرجند و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار و مصوب شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی یک ماه آینده نسبت به بازسازی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی مجموعه کاجستان شوکت‌آباد اقدام کند.

براساس مصوبه این نشست، سرویس‌های بهداشتی بعد از بازسازی و تجهیز، به جهت نظافت و مراقبت طی توافق‌نامه سه‌جانبه با محوریت فرمانداری از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه در اختیار دهیاری شوکت‌آباد قرار می‌گیرد.

نصب شیر برداشت و تعبیه سطل‌های زباله مناسب در فضای کاجستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین در این نشست مقرر شد، طی جلسه‌ای با محوریت فرمانداری و برای تصمیم‌گیری نهایی، این مجوز به دهیاری داده شود که در چارچوب ضوابط با اخذ حق ورودی از خودروها، درآمد حاصله را صرف نگهداری و تجهیز فضای کاجستان کند.

درخصوص تامین روشنایی لابه‌لای درختان فضای کاجستان نیز در فازهای بعدی اقدامات موثری انجام خواهد شد.

باغ و عمارت شوکت‌آباد در پنج کیلومتری شرق بیرجند و مسیر بیرجند به زاهدان مربوط به دوران قاجاریه است و یکی از مناطق گردشگری مرکز استان محسوب می‌شود.

اراضی روستای شوکت‌آباد از جمله باغ و عمارت آن موقوفه است و میراث فرهنگی در ابنیه میراثی، نظارت دارد.

بیشتر بخوانید: 

فرآیند مرمت ارگ کلاه فرنگی بیرجند آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی : با یکصد اقامتگاه بوم گردی میزبان میهمانان نوروزی هستیم

“نان لوله” بیرجندی در فهرست میراث ناملموس ثبت شد

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *