پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

محله «لرد کیوان» یزد بازسازی می شود

محله لرد کیوان یزد بر اساس سیاست های راهبردی حفاظت از شهرهای جهانی بازسازی می شود. اهمیت این محله از آنجایی است که از جمله محلات قدیمی یزد بوده و از شمال محله باغ گندم، از جنوب به محله شاه طهماسب ، از شرق به محله‌های دروازه شاهی ولب خندق، و از غرب به محله ابوالمعالی منتهی می‌شود و بیشتر شبیه یک میدان است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، شهردار بافت تاریخی یزد از بدنه سازی و کف سازی مسیرهای گردشگری محله لرد کیوان در بافت تاریخی یزد خبر داد.

از اجرای پروژه بدنه سازی و کف سازی مسیرهای گردشگری محله لرد کیوان بر اساس سیاست‌های راهبردی حفاظت از این شهر جهانی خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای این پروژه بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: محله لرد کیوان در جنوب محله باغ گندم واقع شده که از جهت‌های شمال به محله باغ گندم، از جنوب به محله شاه ‌طهماسب، از شرق به محلات دروازه شاهی و لب خندق و از غرب به محله ابوالمعالی محدود می‌شود.

نقوی با بیان اینکه محله لرد کیوان در محدوده محله کوشکنو و شاه ابوالقاسم قرار دارد، افزود: احتمالاً احداث و شکل‌گیری این محله به اواخر قرن هشتم هجری مربوط است.

شهردار بافت تاریخی یزد ادامه داد: اصطلاح لرد به معنی محوطه‌ای میدان مانند است که محل بارانداز اجناس مختلف بوده که این اجناس از اطراف برای مصارف مردم به شهر می‌آوردند.

نقوی یادآور شد: پروژه کف سازی مسیرهای محله لرد کیوان با مساحت ۴۰۰ مترمربع و بدنه سازی آن با مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *