ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

مراسم «آیین جهانی نوروز» فردا در تهران افتتاح می شود

مراسم «آیین جهانی نوروز» طراحی شده از طرف یونسکو با مشارکت چهار شهر تهران، کرمانشاه، همدان و سنندج از ۲۳ اسفند ماه در استان تهران افتتاح و مراسم مربوط به آن هر روز در یکی از این چهار شهر ایران به صورت جداگانه اجرا می شود. قرار است در این مراسم دبیر کل یونسکو به همراه ۱۲ کشور خارجی دیگر هم شرکت کنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، در راستای برگزاری این مراسم، پوستر و تندیس «آیین جهانی نوروز»، طی مراسم جداگانه ای توسط شهردار کرمانشاه رونمایی شد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، روز گذشته در مراسمی با اشاره به برگزاری آیین جهانی نوروز در کرمانشاه، گفت: این برنامه طرح مشترکی بین شهرهای تهران، کرمانشاه، همدان و سنندج است که از طرف یونسکو طراحی شده است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای موضوع تفاهم نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران در این شهرها برگزار می‌شود.

وی از افتتاحیه این طرح در روز ۲۳ اسفند در تهران خبر داد و افزود: روز ۲۴ اسفند برنامه در شهر همدان پیگیری شده و در ادامه روز ۲۵ اسفند اجرای این برنامه را در شهر کرمانشاه و در ادامه در شهر سنندج خواهیم داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: این مراسم روز ۲۵ اسفند به میزبانی شهرداری و شورای شهر کرمانشاه در محوطه تاریخی تاق بستان برگزار می شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به حضور دبیرکل یونسکو و وزرا و سفرای ۱۲ کشور خارجی برگزارکننده آیین نوروز در این مراسم، گفت: این جشن فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر کرمانشاه و ظرفیت های آن در سطح بین المللی است.

نوروزی به برخی برنامه های این مراسم از جمله تنبورنوازی و شاهنامه خوانی اشاره کرد و افزود: همچنین در این آیین هریک از اقوام ایرانی اجرای برنامه خواهند داشت و با این مراسم به استقبال قرن جدید می رویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *