ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
گردشگران ژاپنی

همکاری ایران با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) برای جذب گردشگران ژاپنی

ایران به دنبال راه هایی برای جذب گردشگران خارجی به کشور است که برای جذب گردشگران ژاپنی یکی از راه ها شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری جاتا می باشدو  ایران هم در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ چندی پیش لیلا اژدری (مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) از پیشبرد پروژه توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور با هدف رونق صنعت گردشگری در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و کردستان با همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) خبر داد تا این استان‌ها بتوانند ورود جدی به بازارهای بین‌المللی داشته باشند و رونق گردشگری داخلی را تجربه کنند.

طبق پیشینه توافق قبلی، آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) همکاری در سه فاز مجزا شامل مطالعات اولیه، بازدیدهای میدانی و مطالعات تفصیلی را با هدف تدوین طرح جامع گردشگری شمال غرب کشور با همکاری دفاتر معاونت گردشگری وزارت آغاز کرده است.

اژدری تاکید کرد: با توجه به اینکه جایکا به عنوان یکی از ارکان اجرایی رسمی توسعه‌ای ژاپن کمک‌های فنی به کشورهای در حال توسعه را در دستور کار قرار دارد؛ بنابراین بهره‌مندی از دانش، تجربیات و مهارت‌های کارشناسی و تخصصی جایکا می‌تواند در تسریع و به نتیجه رسیدن طرح توسعه گردشگری منطقه شمال غرب موثر واقع شود.

شاید حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جاتا در ژاپن نیز یکی از راه‌های توسعه گردشگری ایران و ژاپن باشد چنانکه گفته می‌شود پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جاتا ژاپن که از ۳۱ شهریور تا ۳ مهرماه ۱۴۰۱ در توکیو ژاپن برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

جاتا با هدف ترویج گردشگری محلی، خارجی و داخلی به‌عنوان یک رویداد بین‌المللی پیشرو در بخش گردشگری در حال رشد است و قرار است طی ۴ روز در ژاپن برگزار شود. برگزاری سمینارها و نمایشگاه تجاری با حضور غرفه‌دارانی از بیش از ۱۵۰ کشور و منطقه فرصت‌های تجاری را پیش روی کشورها قرار می‌دهد.

در این میان اژدری تاکید دارد: ژاپن کشوری جزیره‌ای در آسیای جنوب شرقی، در همسایگی روسیه، چین، کره شمالی و کره جنوبی دارای رتبه سوم در بین قدرت‌های اقتصادی جهان است. جمعیتی بیش از صد و بیست و شش میلیون نفر دارد و حدود چهار میلیون گردشگر ورودی و حدود سه میلیون گردشگر خروجی دارد.

او ادامه داد: درآمد حاصل از گردشگری ژاپن حدود دوازده میلیون دلار و هزینه‌کرد گردشگران ژاپنی حدود هفت میلیون دلار است. درواقع گردشگران ژاپنی بیشتر علاقه‌مند هستند تا به کشورهایی از جمله آمریکا، چین، فرانسه، فیلیپین و کره جنوبی سفر کنند و بیشترین گردشگرانی که به ژاپن سفر می‌کنند از کشورهایی مانند آمریکا، چین، ویتنام، کره جنوبی و هند هستند.

به گفته اژدری، این درحالی است که ایران با حدود هشتاد میلیون نفر جمعیت قبل از پاندمی در حدود ۷۶۳۱ گردشگر ورودی و ۵۲۵۲ گردشگر خروجی داشت. همکاری‌های آموزشی و فنی در زمینه گردشگری با جایکا و حضور ایران در نمایشگاه جایا و امضای تفاهم‌نامه جدید گردشگری که به زودی محقق خواهد شد، می‌تواند زمینه‌های توسعه گردشگری ایران و ژاپن را بیش از گذشته فراهم سازد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: باتوجه به جمعیت ژاپن و تعداد گردشگران خروجی می‌توان به این نتیجه رسید که تمایل ژاپنی‌ها به سفرهای داخلی است و بیش از هشتاد درصد اقتصاد گردشگری ژاپن در این بخش متمرکز است. اما ما سعی داریم با برگزاری فم تور ویژه توراپراتورها، رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار ژاپن، بخشی از گردشگران ژاپنی را جذب کنیم.

به گفته او، گردشگران ژاپنی از بهترین گردشگران دنیا هستند و البته ژاپن بازار هدف سنتی گردشگری ایران است. کودکان ژاپنی از سنین بسیار پایین در کتاب‌های درسی در مورد پرشیا می‌خوانند. ما باید قدر این بازار را باید بدانیم و استانداردهای زیرساختی و خدماتی‌مان را ارتقا دهیم. امید به جذب حداکثری گردشگران ژاپنی با برنامه‌ریزی منسجم امکان‌پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

درآمد میلیاردی ایران از ورود گردشگران خارجی

تداوم سیاست های سخت گیرانه ژاپن در مورد گردشگران خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *