پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
سفر با واقعیت مجازی

واقعیت مجازی فرصتی برای جهانگردی سالمندان

سالمندان به علت ناتوانی و شرایطی که برایشان پیش می آید شاید توانایی سفر و گردشگری را نداشته باشند اما با تکنولوژی جدید و عینک های واقعیت مجازی این افراد نیز می توانند تجربه سفر به سراسر جهان را داشته باشند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ احتمالا اگر بیمار و سالخورده باشیم گذشت لحظه‌ها کند می‌شود چون توانایی فیزیکی خود را برای حرکت از دست می‌دهیم. اما یک خانه سالمندان در انگلستان که از بیمارانی که توانایی‌های خود را برای زندگی مستقل از دست داده‌اند، نگهداری می‌کند راه‌حلی برای بیمارانش پیدا کرده است. در این خانه دوربین‌های واقعیت مجازی در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.
این افراد با گذاشتن این دوربین‌ها به فضای سه بعدی در دنیای مجازی سفر می‌کنند و به دیدن شهرها، جاهای دیدنی و طبیعت می‌روند. جنت، ۷۱ ساله، یکی از سالمندان ساکن این خانه است که بعد از این سفر مجازی می‌گوید «گذشت زمان را متوجه نشدم. تا به حال چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. »
خانه سالمندان سنت گایلز در لیچفیلد، مرکز انگلستان گفته است است هدفش از این کار دادن آرامش به بیماران است و اینکه آنها را از تخت خود دور کند و به سفر ببرد تا برای لحظاتی از واقعیت زندگی خود دور شوند.  اتفاقی که در دنیای واقعی امکان‌پذیر نیست. ‌
دختر یکی از بیماران این مرکز گفته است «دیدن مادرم در حالی که به سفر در دنیای مجازی رفته بود، زیبا بود. چهره‌اش آرام بود و مشخص بود دارد لذت می‌برد. لحظات احساسی برای هر دوی ما بود.»

بیشتر بخوانید:

تصویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب از کهکشان چرخ گاری

فناوری بازیافت مبتنی بر آنزیم روشی نوین در حیطه بازیافت پلاستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *