ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

پخش مستند گردشگری ایران در آسیای جنوب شرقی

ظرفیت های گردشگری ایران با محوریت «خوراک و سوغات ایرانی» در قالب یک برنامه مستند تلوزیونی به مردم آسیای جنوب شرقی معرفی می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مستند تولیدی گروه مالزیایی از ظرفیت‌های گردشگری ایران با محوریت «گردشگری خوراک و سوغات ایران» در شبکه تلویزیونی آسترو مالزی و چند شبکه دیگر تلویزیونی از جنوب شرق آسیا در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

در راستای آشناسازی تورهای کشورهای هدف با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران و متناسب، فرصت بازدید از ظرفیت‌های گردشگری کشور، تور آشناسازی ویژه گروه پنج نفره مستندساز مالزیایی تدارک دیده شده است. این گروه پنجم اسفندماه وارد کشور شده‌اند و تا ۱۹ اسفند ماه قرار است از استان‌های تهران، اصفهان و فارس بازدید داشته باشند.

با همکاری دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این گروه از ظرفیت‌های گردشگری کشورمان بازدید می‌کنند و با توجه به غنای بخش گردشگری خوراک و سوغات ایران این دو بخش بسیار مورد تاکید گروه مذکور خواهد بود. علاوه بر این طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشورمان از جمله کارگاه آموزشی قالی‌بافی و پارچه بافی در برنامه تور آشناسازی مالزیایی قرار دارد.

همچنین این گروه مستندساز با حضور در سطح شهرها با زندگی روزمره مردم کشورمان نظیر بازدید از بازار سنتی تهران آشنا خواهند شد و بازدید از آثار جهانی کشور از جمله کاخ گلستان، تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد و میدان نقش جهان در برنامه‌های بازید این گروه گنجانده شده است.

مستند ساخته شده در شبکه تلویزیونی آسترو مالزی و چند شبکه دیگر تلویزیونی از جنوب شرق آسیا در ایام ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *