پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
مومیایی مصر

کشف مومیایی ۲۵۰۰ ساله در سقاره مصر

در حفاری های محوطه باستانی سقاره در مصر مومیایی های جدیدی کشف شده است که قدمت آن ها به ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ پیش از این گنجینه‌ای از آثار باستانی ۲۵۰۰ ساله‌‌ کشف شده بود که در حفاری‌های محوطه باستانی سقاره از دل خاک بیرون آمده و در مصر به معرض نمایش گذاشته شدند.

این آثار در نمایشگاهی موقت در کنار هرم جوزر در سقاره، واقع در ۲۴ کیلومتری جنوب‌غرب قاهره به نمایش درآمدند.

به گفته مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر، این مجموعه‌ متشکل از ۲۵۰ تابوت منقش با جسد‌های مومیایی که به خوبی حفظ شده‌اند، ۱۵۰ مجسمه برنزی از خدایان باستانی و ظروف برنزی مورد استفاده در آیین‌های ایزیس، الهه باروری در مصر باستان، است که همگی به سلسله سوم مصر باستان در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح‌ مربوط می‌شوند.

در این مجموعه یک مجسمه برنزی بدون سر از ایهموتپ، دانشمند و معمار دوران فرمانروایی جوزر، از فراعنه مصر، نیز به نمایش درآمده است.

گنجینه فوق قرار است به طور دائم در بخش جدید موزه بزرگ مصر در کنار هرم جیزه به نمایش درآید. محوطه باستانی سقره بخشی از یک آرامگاه وسیع در ممفیس، پایتخت مصر باستان، است که دربرگیرنده اهرام جیزه و هرم‌های کوچکتر در ابوصیر، دهشور و ابو رویش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز سنگ های اهرام مصر در چیست؟

تلاش مصری ها برای حراست از درختان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *