س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳
سوغات خراسان رضوی

گردش مالی سوغات خراسان رضوی ۲.۴ هزار میلیارد تومان

خراسان رضوی با داشتن محصولات متنوع و پرطرفدار از سوغاتی های متنوع و ارزشمندی من جمله زعفران مرغوب برخوردار است که گردشگرپذیر بودن این استان نیز بر افزایش درآمدهای حاصل از فروش سوغاتی در این استان افزوده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سید جواد موسوی بیان کرد: سهم صنایع دستی از گردش مالی سوغات خراسان رضوی، معادل یک سوم به میزان افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: خراسان رضوی با ۲۲ رشته بومی، دارای مزیت در بخش صنایع دستی است که سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سنگ تراشی (حجاری سنتی)، قلم زنی روی سنگ، ابریشم بافی، نواربافی، زیورآلات سنتی، پوستین دوزی، ارغوان بافی، کاشی سنتی و گلدوزی از جمله این رشته‌هاست.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ارزش صنایع دستی تولیدی هنرمندان دارای مجوز زیر پوشش معاونت صنایع دستی استان در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ارزش این تولیدات از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

موسوی افزود: میزان فروش داخلی صنایع دستی استان در سال گذشته ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده است که این رقم در مدت سپری شده از سال جاری ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها ۱۹ هزار هنرمند در خراسان رضوی معاش خود را از طریق فعالیت در عرصه صنایع دستی و هنر‌های سنتی تامین می‌کنند، گفت: بیش از ۹ هزار هنرمند فعال در حوزه تولید و طراحی انواع صنایع دستی در این استان “کارت صنعتگری” دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تسریع در عملیات مرمت سرای عزیزالله اف

کشف بقایای اسکلت ۲ انسان در کدکن تربت‌حیدریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *