ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

اجرای حدود ۹۰ طرح گردشگری به منظور رفاه مسافرین در سمنان

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی سمنان به منظور افزایش رفاه گردشگران از کلید خوردن حدود ۹۰ طرح گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،امیر کرم‌زاده روز چهارشنبه در پانزدهمین نشست خدمات سفر و زائران استان سمنان تاکید کرد: افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران‌ باعث کاهش تصادفات جاده‌ای سمنان می‌شود.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات ارایه‌شده به مسافران و زائران، جذب گردشگران، افزایش مدت ماندگاری مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای مهمترین اهداف این طرح‌های تعریف‌شده در حوزه های مختلف است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در راستای ارتقاء خدمات گردشگری به مسافران « نرم‌افزار معرفی جاذبه‌های تاریخی، و طبیعی استان سمنان» در مراحل پایانی است و به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در ورودی شهرستان‌ها می‌تواند رونق اقتصادی، اشتغال آفرینی و کاهش تصادفات جاده را به همراه داشته باشد.

مرمت بناهای تاریخی به جای پرداخت مالیات

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان هم گفت: سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی می‌توانند با مرمت و احیاء بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

۸۵ طرح خدمت‌رسانی عمومی حوزه میراث فرهنگی استان سمنان در حال اجرا است

سروش هاشمی خاطرنشان کرد: بر اساس بند «د» تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و ماده سه آیین‌نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافته‌ای تاریخی-فرهنگی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی، تاریخی، فرهنگی و باارزش، اشخاص حقیقی و حقوقی و تمامی مؤدیان مالیاتی می‌توانند در راستای احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی اقدام و هزینه‌های مربوطه را با تأیید وزارت میراث فرهنگی به‌عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی محاسبه شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر این‌که سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران آثار تاریخی می‌توانند با تائید این اداره کل از مزایای این قانون بهره‌مند شوند، افزود: میراث فرهنگی استان سمنان آمادگی خود را در حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه میراث‌فرهنگی و معرفی آنان به اداره کل امور مالیاتی اعلام می‌دارد.

هاشمی گفت: استفاده از این ظرفیت قانونی ضمن مشارکت در طرح حفظ و نگهداری از میراث‌های ارزشمند تاریخی، فرصت مناسبی برای مرمت و ساماندهی ملک اجدادی آن دسته از مؤدیان مالیاتی است که ممکن است خود وارث و یا مالک یک بنای تاریخی باشند.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: با توجه به وجود بناهای تاریخی ارزشمند در استان، همه مؤدیان مالیاتی حقیقی و حقوقی می‌توانند برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار نسبت به استفاده از موارد این تبصره و آیین‌نامه اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *