ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

احداث تجهیزات رفاهی-گردشگری در اطراف آبشار دلفارد

رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت:با استفاده از اعتبارات اختصاص یافته تجهیزات گردشگری در اطراف آبشار دلفارد ایجاد خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی روز چهارشنبه با اشاره به جاذبه های منطقه نمونه گردشگری دلفارد اظهار کرد: در این عملیات فعالیت‌هایی همچون محوطه‌سازی، تامین روشنایی و ساخت ۶ چشمه سرویس بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌ منظور رفاه حال گردشگران، عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری آبشار دلفارد در اولویت کار قرار گرفته است افزود: باید در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان جیرفت و آبشار دلفارد بیش از گذشته تلاش شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: آبشار دلفارد یکی از زیباترین آبشارهای استان کرمان به‌حساب می‌آید و در روستای کرا و دره‌ای خوش‌آب‌ و هوا و در میان انبوه درختان قرار دارد.

فعالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه منطقه نمونه گردشگری دلفارد در طول سال به ویژه ایام بهار و تابستان میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است.

دهکده توریستی و گردشگری دلفارد در ۳۰ کیلومتری جیرفت و در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد و در دامنه کوه‌ های برف‌گیر بحر آسمان قرار گرفته است که به واسطه آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز از مهمترین مناطق گردشگری جنوب استان کرمان محسوب می شود.

درختان سردسیری در کنار درختان گرمسیری یکی از شگفتی‌ های روستای دلفارد است، همچنین دلفارد به واسطه آبشار های متعدد شامل آبشار کوه سیر، آبشار سرند کوه، آبشار زورک، آبشار دره تنگ، آبشار کوه نیمه و آبشار گلمای نیز شهرت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *