پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
گردشگری دریایی

اختصاص سوخت و تجهیزات دریایی یارانه‌ای به فعالان گردشگری دریایی

وزیر میراث فرهنگی در استان مازندران در خصوص گردشگری حوزه دریایی اعلام کرد : سوخت و تجهیزات دریایی یارانه‌ای به فعالان گردشگری دریایی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛عزت الله ضرغامی در سفر به غرب مازندران و بازدید از ظرفیت های گردشگری این منطقه، اظهار داشت: یقیناً مازندران در حوزه گردشگری کشور در رده عالی و درجه اول قرار دارد و تنوع بسیار زیادی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های بنیاد مستضعفان ادامه داد: پروژه‌های خوبی در شهرک نمک آبرود چالوس در حال اجرایی شدن است و سه پروژه عظیم دیگر مانند مارینا در مازندران در دست اجرا است که کاربری متنوع و فرصت بی نظیر برای جذب گردشگر و رضایتمندی مردم دارد.

وزیر+گردشگری+در+چالوس

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آزادسازی ساحل، طرح عمومی است و ایجاد امکانات تفریحی گردشگری و خدماتی در سواحل ضروری است و بنابراین اگر برنامه‌های جایگزین خوب نداشته باشیم وضعیت بدتر از گذشته خواهد بود و زمینه فساد اجتماعی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی مصوبه دولت در زمینه گردشگری دریایی، مقرر شد سوخت و تجهیزات دریایی یارانه‌ای به افرادی که در گردشگری دریایی فعال هستند تعلق گیرد، تصریح کرد: این مسئله درباره شناور‌های بزرگ و کروز تأثیرگذار خواهد بود که برای ورود کروز و شناور‌های بزرگ رایزنی شده است و با توجه به اینکه کروز‌ها تا چند هزار مسافر را جابجا می کنند و برای حضور آن‌ها با شرکت‌های بزرگ وارد مذاکره شدیم.

ضرغامی داشتن اسکله مناسب برای ورود کروز را لازم و ضروری دانست و از مذاکره بنیاد مستضعفان برای ساخت اسکله خبر داد و افزود: حضور جدی کروز در سواحل جنوبی کشور را شاهد خواهیم بود زیرا سواحل جنوب ظرفیت ورود کشتی‌های بزرگ گردشگری دارد.

بیشتر بخوانید:

از سرگیری پروازهای ایران-تاجیکستان

آغاز کاوش در تپه کلار با واگذاری زمین معوض برای کشاورزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *