ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

ادامه تلاش ها برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در “کوه گل”

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کشور اعلام کرد:تلاش ها برای ساخت زیرساخت های گردشگری منطقه “کوه گل” همچنان ادامه دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،”سعید طالبی پور”اظهار کرد: موقعیت جاده دسترسی به این منطقه گردشگری پرتگاهی است و ایمن سازی آن ضرورت دارد در تلاش هستیم در صورت تخصیص اعتبارات جدید از محل سفر هیات دولت،ادامه جاده یاد شده و برگشت آن را ایمن سازی کنیم .

وی در پاسخ به فصل رونق گردشگری و هجوم مسافران به استان و آمادگی مکان های اقامتی، گفت: حوزه های گردشگری به خصوص بومگردی ها در روستاها و شهرستان دنا فعال هستندو علاوه بر این مجتمع های گردشگری، خانه های مسافری و دیگر مکان های گردشگر پذر استان فعال و آماده پذیرش و استقبال از مسافران است.

پیشنهاد احداث کمپینگ و محل اسکان میهمانان و مسافران در استان

وی در خصوص برنامه های میراث فرهنگی استان برای احداث اسکان یا مجتمع های مسافری در یاسوج گفت: اولویت دولت تصدی گری نیست بلکه تکمیل پروژه های نیمه تمام و فراهم نمودن زیرساخت های لازم است.

هر ساله مسافران زیادی از مکان های گردشگری استان به خصوص مناطق سردسیری استان اعم از شهرستان بویراحمد و دنا بازدید می کنند که خیلی از آنها در شهر یاسوج سرگردان و قادر به کرایه منازل مسافری، بومگردی و هتل نیستند.

از طرفی برپا کردن چادر در پارک های درون شهری، نظم شهری و هم آشفتگی در پی دارد همچنین مسافران سرگردان خاطره خوشی از استان پیدا نمی کنند.

پیشنهاد می شود همانند پارک فدک اصفهان یا کمپینگ اسکان میهمانان و مسافران در شیراز، متولی گردشگری استان زمینی از منابع ملی در حاشیه شهر یاسوج برای احداث کمپینگی مثلا با ظرفیت ۵۰۰ مسافر و محل اسکان میهمانان و مسافران در یاسوج جانمایی کرده و با واگذاری موقت به بخش خصوصی زمینه خدمات دهی به مسافران و اشتغالزایی را فراهم نماید.

در این مکان ضمن محصور و کنترل کردن آن، سکوها یا آلاچیق هایی در آنجا بنا شود و خدمات لازم اعم از سرویس بهداشتی، حمام، بوفه و پارکینگ ماشین پیش بینی بشود که ضمن جلوگیری از سرگردانی مسافران،اشتغالزایی برای چند نفر فراهم شود.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *