س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران گردشگری کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از ارائه تسهیلات و کمک های مالی به سرمایه‌گذاران گردشگری استان خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در بازدید از بناهای قدیمی سنندج گفت: از برخی ظرفیت‌های بودجه سنواتی در جهت مشارکت بخش غیردولتی در بازسازی، مرمت و احیای بنا‌های قدیمی سنندج جهت ارائه خدمات بومگردی سنتی، هتل بوتیک و آکادمی هنر سنندج استفاده خواهد شد.

 اکبر محمدی گفت: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در بحث اشتغال و توسعه استان به عنوان تسهیل گر عمل نماید، حوزه گردشگری است و باید زیرساخت‌ها و زمینه لازم برای توسعه این صنعت در سطح استان بیشتر فراهم شود.

وی افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به منظور احیاء و بهره برداری از آثار تاریخی با هدف ایجاد اشتغال و ارزآوری و کمک به دولت برای کاهش هزینه‌های نگهداری از این تعداد آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به مسائل و مشکلات استان در حوزه گردشگری اظهار داشت: با حمایت و تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌توانیم به‌سمت کاهش مشکلات و موانع حرکت و با تسهیل گری در بخشی که وظیفه حاکمیتی ما در این حوزه است زمینه ساز حمایت سرمایه‌گذاران باشیم.

محمدی با تاکید بر این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نگاه حمایتی به سرمایه‌گذاران حوزه میراث‌فرهنگی دارد افزود: قرارداد‌های واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی برای احیاء و بهره‌برداری اگر از پایه درست باشد می‌توانیم مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران را رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *