ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

اسکان بیش از ۲ هزار گردشگر فرهنگی در مدارس آستارا

رئیس اداره آموزش و پرورش آستارا از اسکان حدود ۲۰۰۰ گردشگر فرهنگی در مدارس این شهر خبر داد و گفت:این مدارس به امکاناتی مانند یخچال، پتو، پنکه، دوش آب سرد و تلویزیون مجهز می‌باشند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،بیژن خالقوردی‌پور جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶ باب مدرسه با ۴۱ کلاس درس از نوع درجه الف مجهز به امکاناتی مانند یخچال، پتو، پنکه، دوش آب سرد و تلویزیون به عنوان مجری اسکان تعطیلات تابستانی فرهنگیان در آستارا در نظر گرفته شد.

وی ارائه خدمات شبانه‌روزی به گردشگران فرهنگی از سوی خانه معلم این شهرستان با ۶ اتاق و ۲۱ تخت در تعطیلات تابستانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۵۲۵ نفر نیز تا کنون در خانه معلم واقع در خیابان فارابی آستارا اسکان داده شدند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به ۲۰ نفر عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان در آموزشگاه استثنایی عدالت، بیان کرد: بیشترین مسافران این ستاد از یکم مرداد تا کنون به ترتیب از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل بوده‌اند.

وی در ادامه از توزیع ۲۰ هزار عدد بروشور راهنمای اماکن اقامتی و گردشگری با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگردی آستارا خبر داد و عنوان کرد: فرآیند پذیرش و اسکان گردشگران فرهنگی تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و در صورت تمدید این مهلت زمانی، موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا که از جاذبه‌های گوناگون طبیعی، تاریخی و تجاری برخوردار است، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *