د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

مسابقات “رالی خبرنگاران” برگزار شد

مسابقات رالی خبرنگاران دیروز در محل ساختمان وزارت گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد و این مسابقات به رویداد های تقویم گردشگری کشور افزوده شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،رالی گردشگری خانوادگی ویژه خبرنگاران با همکاری اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران برگزار شد.

این رالی با حضور ۶۵ گروه (۱۳۰ نفر) شامل راننده و نقشه‌خوان از اصحاب رسانه ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ در محل ساختمان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. در این رقابت که با حضور حسین ساری مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، حسن میثمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی و عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران انجام شد از نفرات برگزیده تجلیل شد.

کمپرهای اروپایی در راه ایران
در این رالی محمد حسین صوفی ضمن خوشامدگویی به حضار ابراز امیدواری کرد این رویداد که به بهانه بزرگداشت روز خبرنگار و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه طراحی شده است، تجربه‌ای خوشایند برای شرکت‌کنندگان باشد.
وی این مسابقه رالی خانوادگی ویژه خبرنگاران را تجربه‌ای متقاوت، هیجان‌انگیز در راستای فرهنگسازی عنوان کرد و از برنامه‌هایی در برگزاری رالی بین‌الملل خبر داد.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی خاطر نشان کرد: اولین رالی جاده کشورهای حوزه نوروز را در نوروز ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ خودرو با هدف انتقال فرهنگ‌ نوروز به دیگر کشورها برگزار کردیم. همچنین رالی در مسیر تهران، ارمنستان، ترکیه و برخی کشورهای دیگر را با حضور ۴۰ خودرو اجرا شد که حدود دو ماه به طول انجامید.

برگزاری رالی بزرگ بین‌المللی خزر به خلیج‌فارس در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نیز دیگر رویدادی بود که مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به آن اشاره کرد.

صوفی با اشاره به اینکه هفته آینده‌ میزبان کمپرهایی از کشورهای اروپایی خواهیم بود، ادامه داد: این رویداد در راستای مقابله با ایران‌هراسی و تبدیل آن به ایران‌دوستی همچنین معرفی فرهنگ و تمدن ایران برای نخستین بار اجرا می‌شود که از ترکیه آغاز و در مغولستان پایان خواهد یافت.

وی در ادامه به شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری در کشورهای ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، مسکو و برلین از مهرماه تا پایان سال اشاره و در پایان از تمام کسانی که در برگزاری این رویداد مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

ضرورت توجه به مقوله امیدآفرینی در جامعه
حسین ساری نیز این رویداد را ابتکاری‌ خلاقانه و هوشمندانه دانست و ضمن قدردانی از برگزارکنندگان گفت: با توجه به اینکه خانواده محوری یکی از شعارهای محوری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، برگزاری رالی خانوادگی در تحقق آن موثر و الهام‌بخش است.

مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل یکی از مهمترین رسالت‌ها در این برهه زمانی را امیدآفرینی و امیدافرایی عنوان کرد و افزود: چنین رویدادهایی در نشاط اجتماعی و انتقال پیام شادی به جامعه تاثیرگذار و الهام‌بخش است.
در ادامه ربیعی از عوامل فنی به ارائه گزارش فنی مسابقه پرداخت.

هر روز، روز خبرنگار است
عبدالمطهر محمدخانی نیز گفت: در ابتدا با تاخیر روز خبرنگار را تبریک عرض می‌کنم. سالهاست در حرفه خبرنگاری مشغول بودم و به نظر من هر روز، روز خبرنگار است، البته این روز، روزی نیست که با خاطری آسوده گرامی داشته شود زیرا خبرنگاران در همه زمان‌ها مشغول تهیه خبر هستند.

وی افزود: رالی تفریحی خبرنگاران نشان می‌دهد اتفاق مبارکی رخ داده است. این طرح نو که دوستان ما در وزارت میراث‌فرهنگی و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی انجام دادند پسندیده است.
محمدخانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این رالی تصریح کرد: این رالی تفریحی موجب شد تا خبرنگاران یک روز شاد را در کنار خانواده‌شان تجربه کنند.

محمدخانی تاکید کرد: شهرداری تهران از هرگونه اتفاق مشابه مانند برگزاری این رالی استقبال می‌کند. اگر وزارت میراث‌فرهنگی درخواست برای برگزاری رویداد داشته باشد آماده هرگونه همکاری هستیم. هر چه قدر برای خانواده‌های تهرانی نشاط ایجاد کنیم کم است.

تجلیل از برگزیدگان
در پایان مراسم ۱۰ خودرو در قالب گروه دو نفره برگزیده شدند.

اسامی برگزیدگان به ترتیب شامل (مهدی مرجانی، معصومه دهخدا)، (نادر نینوائی، مژگان کریم نیائی)، (نگین شیری آقباش، نسرین بیک‌پور)، (حسین رسولی، محسن میرمطهری)، (حسین سلیمی، هارون علی‌پور)، (محمدعلی خادمی، سعیده اسعدیان)، (رضا وثوقی، صحرا وثوقی)، (مینا سادات سجادی، حسین سیدعلیخانی)، (زینب شکوهی، محمدرضا شکوهی رقی) و (مسعود صباغی، هانیه خانی اصل مغانلو) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *