ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳
لوفت هانز

اعتصاب خلبانان لوفت هانزا موجب لغو هزاران پرواز شد

تمامی پروازهای باری و مسافری فرودگاه های اصلی فرانکفورت و مونیخ به علت اعتصاب خلبانان لوفت هانزا روز جمعه لغو شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، با ورود به فصل تابستان و افزایش سفرهای گردشگری، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا  آلمان اعلام کرد به دلیل اعتصاب برنامه ریزی شده خدمه مجبور است تقریباً تمام پروازهای خود را در مراکز داخلی در فرانکفورت و مونیخ لغو کند.

 اتحادیه خلبانان لوفت هانزا پنجشنبه تصریح کرد که در پی مخالفت مدیریت این شرکت با درخواست‌ها برای افزایش دستمزد، چاره‌ای جز روی آوردن به اعتصاب برای برآورده شدن خواسته‌هایش ندارد.

این شرکت هواپیمایی افزود لغو نزدیک به ۸۰۰ پرواز، موجب اختلال در برنامه بازگشت بسیاری از مسافران از تعطیلات تابستانی خواهد شد. این اعتصاب شامل شرکت هواپیمایی ارزان قیمت یورووینگز وابسته به لوفت هانزا نمی‌شود.

لوفت هانزا گفت که پیشنهاد افزایش یک جای دستمزد به میزان ۹۰۰ یورو را داده که معادل پنج درصد افزایش برای خلبانان با سابقه و ۱۸ درصد افزایش برای خلبانان تازه کار است. اما اتحادیه صنفی خواستار ۵.۵ درصد افزایش در سال جاری و افزایش بیشتر از نرخ تورم در ۲۰۲۳، افزون بر چارچوب تازه برای پرداخت و تعطیلات است.

کارکنان و خدمه خط هواپیمایی لوفت‌هانزا طبق برنامه اعلام شده دست به اعتصاب زدند زیرا خواستار افزایش دستمزد بالاتر از آنچه تاکنون توسط لوفت هانزا ارائه شده است هستند.

بیشتر بخوانید:

اختلاف نظر اتحادیه اروپا برای تعلیق روادیدِ روس ها

رونق گردشگری در پرتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *