ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

اعمال محدودیت بر تردد گردشگران در کیش به دلیل تلاطم شدید دریا

تلاطم شدید دریا به خاطر بادهای پی در پی در چند روز اخیر موجب شده است که اداره کل بنادر و دریانوردی کیش محدودیت هایی را برای تردد گردشگران و مسافران در مناطق ساحلی جزیره کیش اعمال کند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، اداره کل بنادر و دریانوردی کیش با توجه به وضعیت آب‌های پیرامونی کیش، محدودیت‌هایی را برای گردشگران در این منطقه اعمال کرده است.

 ترددهای دریایی از سمت بنادر چارک و آفتاب و همچنین ترددهای مرتبط با حوزه گردشگری‌ و تفریحات آبی دریایی در این ماه از سال کماکان از رونق بالایی برخوردار است، تامین ایمنی گردشگران و مسافران در سفرها و مسیرهای دریایی همواره از دغدغه‌های مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل دریایی به شمار‌ می‌رود، از این‌روست که اطلاعات هواشناسی و تحلیل داده‌های مرتبط با ایستگاه‌های دریایی از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود.

سعید رنجبر مدیر کل هواشناسی هرمزگان طی روزهای گذشته تلاطم دریا را در حوزه آب‌های غربی هرمزگان و کیش اعلام کرده بود و از فعالیت‌ و وزش باد در این منطقه از هرمزگان خبر داده بود.

حال طی ساعات گذشته اداره بنادر و دریانوردی کیش با توجه به شرایط جوی و دریایی شرایط تردد شناور‌های مسافربری و تفریحی را منوط به محدودیت‌هایی کرده است.

 براساس اعلام برنامه دریایی فردا شنبه ۲۷ فروردین با توجه به افزایش سرعت وزش باد‌های جنوب غربی تا شمال غربی، وجود تندباد‌های ناگهانی و همچنین مواج شدن دریا تردد تمامی شناور‌های مسافری (به جز کلاس A پلاس)، خودرو بر، آکواریومی و شناور‌های صیادی و قایق‌های سبک از ساعت ۱۲ ممنوع خواهد بود، تردد شناور‌های تفریحی و گردشگری نیز در روز شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ ممنوع است.

با توجه به کاهش سرعت باد از ساعت ۱۹ تردد شناور‌های تفریحی بلامانع خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود شرایط دریا برای تردد شناور‌ها در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین مساعد نخواهد بود و احتمال لغو تمامی تردد‌ها وجود دارد.

اداره بنادر و دریانوردی کیش اعلام کرد با توجه به ناپایداری جوی و دریایی، با رعایت موارد ایمنی، تغییرات احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آماده سازی جزیره کیش برای جام جهانی فوتبال

محدودیت های موقت ورود خودرو به جزیره کیش اعلام شد

هزار گردشگر به جزیره کیش وارد شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *