چ٫ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۴۰۳

افزایش نظارت‌ها بر مراکز خدمات‌رسانی مرز باشماق در آستانه اربعین حسینی

رئیس گردشگری و میراث‌فرهنگی کردستان با اشاره به اینکه مرز باشماق یکی از پرتردد ترین مرز ها در اربعین حسینی است گفت:به منظور خدمات‌رسانی بهتر به زائرین نظارت‌ها بر مراکز گردشگری و … افزایش می‌یابد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،منصور مهرزاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: طرح بازدید از تاسیسات گردشگری استان اعم از هتل‌ها، واحدهای‌ اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، مهمانپذیرها و سفره‌خانه‌های سنتی که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی واقع شده، توسط اکیپ نظارتی آغاز شده و تا پایان ایام اربعین با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: در این بازدیدهای نظارتی، کیفیت مواد غذایی، نرخ‌نامه‌ها، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی و رعایت مسائل بهداشتی مورد ارزیابی کارشناسان گردشگری قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هدف از این بازدیدها را بهبود سطح کیفی خدمات‌دهی به زائران و گردشگران اعلام کرد و گفت: نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری استان تا یک هفته پس از ایام اربعین به‌صورت مستمر ادامه دارد و در صورت عدم رعایت ضوابط، با واحدهای متخلف برابر قانون برخورد جدی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با تمهیدات انجام شده و با خدمات‌رسانی مناسب به زوار حسینی بتوانیم ضمن جلب رضایت‌مندی زائرین، زمینه سفری ایمن و توام با آرامش را فراهم و جاذبه‌های گردشگری استان را نیز معرفی کنیم.

امسال برای دومین سال متوالی مرز بین المللی باشماق مریوان هم به عنوان یکی از مرزهای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد و مرز باشماق هم در ۱۷ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *