چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

افزایش ۳ برابری سفر گردشگران خارجی به همدان

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی همدان ضمن اشاره به رشد قابل توجه سفر گردشگران خارجی به همدان گفت: از اول سال جاری تاکنون نسبت به سال های پیش میزان سفر گردشگران خارجی به استان ۳ برابر شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، محسن معصوم علیزاده افزود: جذب گردشگران خارجی از اولویت های میراث فرهنگی همدان به شمار می رود و ثبت جهانی هگمتانه در سال آینده به این مهم کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه سال آینده در نخستین شورای ثبت آثار جهانی یونسکو مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت و باید شاهد اتفاق میمون ثبت این مجموعه باشیم.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده همچنین سه میلیون نفر از هموطنان از جاذبه های گردشگری همدان بازدید کردند که غار علیصدر، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، کتیبه های گنجنامه و محوطه باستانی هگمتانه جزو بیشترین آثار بازدید شده بود.

این مسوول همچنین گفت: در تعامل با دستگاه های مختلف و همچنین شهرداری همدان و برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف در تلاش هستیم تا به جذب گردشگر در همدان کمک کنیم.

معصوم علیزاده با بیان اینکه امکانات و خدمات رفاهی مطلوب نقش مهمی در حفظ و ماندگاری گردشگر دارد،افزود: از همین رو و پیرو تاکیدات وزیر میراث فرهنگی علاوه بر تلاش برای گسترش خدمات رفاهی مجتمع های بین راهی و مجموعه های گردشگری به مسافران در تلاش هستیم تا وضعیت کمی و کیفی سرویس های بهداشتی بین راهی و واقع در مناطق گردشگری را بهبود ببخشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان اظهار کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در زمینه میراث فرهنگی رقم خورده که لازم است رسانه ها آنرا به خوبی تبیین کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

معصوم علیزاده با بیان اینکه سفر رییس جمهور و مصوبات آن کمک خوبی را به میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان کرد،افزود: از محل این مصوبات ۴۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که صرف آماده سازی و ساماندهی محوطه باستانی هگمتانه شد که بخشی از فرایند ثبت جهانی این مجموعه بود.

وی در ادامه با تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همدان بابت انعکاس اخبار و دستاوردهای حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی،گفت: تولیدات خبری امیدبخش ایرنا بدون شک نقش مهمی در شناخت مردم از ظرفیت های گردشگری همدان و کمک به پیشبرد اهداف ما از جمله صیانت از میراث فرهنگی دارد.

معصوم علیزاده با بیان اینکه ایرنا کارنامه موفقی در انعکاس دستاوردهای نظام و دولت به ویژه در حوزه پوشش اخبار و رخدادهای میراث فرهنگی همدان دارد،افزود: برای پیشبرد بهتر وظایف خود و اطلاع رسانی از خدمات انجام شده به مردم به همکاری و تعامل بیشتر با این رسانه رسمی نیازمند هستیم.

 

رضا اولادی سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همدان نیز در این نشست به تشریح فعالیت های خبری انجام شده این رسانه در حوزه میراث فرهنگی پرداخت و گفت: انعکاس اخبار این حوزه به معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت های کم نظیر گردشگری همدان که به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شهره است، کمک می کند.

وی با بیان اینکه با جهاد تبیین باید تبلیغات و هجمه رسانه دشمن را خنثی کرد،افزود: ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام و دولت با بهره مندی از خبرنگاران مجرب و حرفه ای آمادگی همکاری همه جانبه در جهت انعکاس دستاوردها و خدمات دولت را در حوزه های مختلف از جمله میراث فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *