ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

افزایش ۶۵ درصدی ورود گردشگران به سلطانیه نسبت به سال پیش

فرماندار سلطانیه در مصاحبه ای اعلام کرد:آمار ورود گردشگران نسبت به نوروز سال پیش ۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمدرضا براتی با اشاره به جلساتی که طی سال گذشته در رابطه با میزبانی هر چه بهتر از مسافران برگزار شده بود، اظهار کرد: این جلسات در راستای میزبانی بهتر و رقم زدن سفری خوش برای گردشگران برگزار شد.

وی با اشاره به افزایش اماکن اقامت مسافران در شهرستان، متذکر شد: با افتتاح خانه‌های مسافر و بوم‌گردی جدید در سطح شهرستان سلطانیه توانستیم امسال، میزبان بهتری برای مسافرانی که به سلطانیه سفر می‌کنند باشیم و یک الی دو شب از مسافران میزبانی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ۶۵ درصد افزایش بازدیدکنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در شهرستان داشتیم، گفت: تعداد راهنمایان گردشگری نیز برای راهنمایی مسافران و آشنا کردن آنان با فرهنگ و تاریخ شهرستان امسال ۳ برابر شده است.

براتی همچنین از همکاری میراث فرهنگی زنجان و سایر استان‌ها نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: نصب تابلوهای آثار تاریخی زنجان و سلطانیه مخصوصا گنبد سلطانیه در استان‌های همجوار، راه‌های مواصلاتی و اتوبان‌ها حاصل این همکاری‌ها بوده که به جذب گردشگر کمک شایانی کرده است.

به گزارش ایسنا، گنبد سلطانیه آرامگاه الجایتو است که بین سال‌های در ۱۳۰۳ تا ۱۳۱۳ میلادی به دستور پادشاه در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد که امروزه از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی است.

گنبد سلطانیه به عنوان هفتمین اثر جهانی ایران در لیست یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا، سومین گنبد بزرگ جهان بعد از کلیسای سانتا ماریا دل فیوره ایتالیا و مسجد ایاصوفیه ترکیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *