س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

کرمانی ها در نیمه نخست نوروز میزبان ۵۰ هزار گردشگر بوده اند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت:در نیمه نخست تعطیلات نوروز بیش از ۵۰ هزار توریست در اقامتگاه های استان اقامت گزیده اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،فریدون فعالی امروز هفتم فروردین ماه با اشاره به اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته، اظهار کرد: در کنار تاسیسات گردشگری، مدارس و مراکز اسکان زائران شهیدحاج قاسم سلیمانی نیز به مسافران و زائران این استان خدمات اقامتی ارائه می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به آمار مسافران ورودی از طریق خطوط ریلی و هوایی و همچنین حمل و نقل عمومی و وسایل شخصی اشاره کرد و افزود: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۸۲ نفر وارد این استان شده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

او به افزایش ۲۵ درصدی بازدید از اماکن تاریخی سطح استان کرمان اشاره کرد و گفت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا روز گذشته ۱۲۵ هزار و ۲۵۵ نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند.

فعالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باغ شاهزاده ماهان با ۴۷ هزار و ۸۱۲ نفر، حمام گنجعلیخان با ۲۸ هزار و ۳۷۱ نفر و ارگ تاریخی بم با ۲۴ هزار و۹۰۳ نفر به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده را داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *