س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳
خراسان رضوی

«واکاوی گردشگری سلامت»عنوان کتابی از انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ۲ کتاب جدید منتشر کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،کتاب‌های «کلنجار با غمخواری در مدارس» و «واکاوی گردشگری سلامت» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی منتشر شد.

کتاب «واکاوی گردشگری سلامت» تهیه‌ شده توسط سازمان جهانی گردشگری که توسط اکبر قاسمی یالقوزآغاج، میرحجت نسبی‌نسب و معصومه توانگر ترجمه شده است، در ۱۸۸ صفحه با قطع وزیری به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است در سال‌های اخیر گردشگری سلامت، تندرستی و پزشکی به شکلی تصاعدی رشد کرده است و مقاصد نوظهور به شکل فزاینده‌ای از ظرفیت این بخش گردشگری بهره می‌برند. این‌گونه خاص گردشگری در تلاش برای تنوع‌بخشیدن، افزایش درآمد و مقابله با فصلی‌ بودن گردشگری است.

با این حال گردشگری سلامت هنوز به ‌خوبی تعریف نشده است، داده‌های مربوط به آن پراکنده است و تعاریف و مفاهیم آن در کشورهای مختلف به ‌گونه قابل توجهی متفاوت است. بنابراین برای استفاده موثر از پتانسیل رشد آن برای توسعه گردشگری پایدار، نیاز اساسی به درک بهتر گردشگری سلامت و پزشکی وجود دارد.

این کتاب توسط سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) و کمیسیون سفر اروپا و با حمایت مجله بین‌المللی سفر پزشکی تهیه شده و مفهوم‌سازی ثابتی از گردشگری سلامت را پیشنهاد و انگیزه‌های گردشگران سلامت را بررسی می‌کند.

برای خدمات مرتبط با سلامت، این مطالعه شامل اولین طبقه‌بندی برای توصیف و تعریف پیچیدگی‌های سفر برای اهداف سلامتی و همچنین یک ابزار کاربردی برای سازمان‌های ملی گردشگری و سازمان‌های مدیریت مقصد است که می‌خواهند گردشگری سلامت را توسعه دهند.

اطلاعات این کتاب به مقاصد گردشگری، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و پژوهشگران و دانشجویان، درک بهتر و تصویر دقیق‌تری از گردشگری سلامت ارائه می‌دهد. دستورالعمل‌ها و مطالعات موردی مرجع، به‌منظور کمک به آن‌ها در استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل این بخش گردشگری جهانی درحال ظهور، پیچیده و به سرعت در حال تغییر، طراحی شده‌اند.

همچنین کتاب «کلنجار با غمخواری در مدارس؛ رویکردی جایگزین برای تربیت» نوشته نل نادینگز و ترجمه‌شده توسط ابوالفضل غفاری و زهرا احمدی نیز در ۲۲۸ صفحه با قطع وزیری منتشر شده است.

در توضیحات این کتاب نیز آمده: غمخواری ویژگی خاصی است که در تار و پود روابط انسانی یا حتی با غیر انسان تنیده شده است. از این رو غمخواری کاربرد گسترده‌ای دارد. برای نمونه در حوزه‌هایی چون رابطه پرستار- بیمار، رابطه مشاور- مُراجع، رابطه والد- فرزند، رابطه رئیس- مرئوس و به‌طور خاص در تعلیم و تربیت؛ یعنی رابطه معلم- دانش‌آموز. بنابراین به ‌دلیل کاربرد وسیع غمخواری توصیه می‌شود به ‌منظور آشنایی با انواع آن و نیز مؤلفه‌های غمخواری این کتاب مطالعه شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش گردشگران سلامت در خراسان رضوی

درآمد ۱۷ میلیاردی فروش صنایع‌دستی در خراسان رضوی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *