کتاب «اصول و راهکارهای بهینه هتلداری و میهماننوازی: با تأکید بر اخلاق حرفهای و منابع انسانی» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل منتشر شد.
به گزارش توریسم اینترنشنال، کتاب «اصول و راهکارهای بهینه هتلداری و میهماننوازی» در راستای ضرورت تألیف منبع علمی و کاربردی برای دانشجویان و فعالان هتلداری و مراکز اقامتی و نیز جهت آشنایی با مشخصات و ملزومات مدیریت اماکن اقامتی برای فعالان گردشگری نگارش یافته و این کتاب به همت کامبیز نیکنام، فعال گردشگری و مدرس دانشگاه، در استان اردبیل به رشته تحریر درآمده است.
در این اثر هتلداری بهعنوان یکی از مهمترین متغیرهای سیستم پویای گردشگری و بخشهای دارای ارزش افزوده اقتصاد خدمات گردشگری ذکر شده است که موفقیت گردشگری تا حدود زیادی به در دسترس بودن و کیفیت تسهیلات اقامتی و رضایت میهمانان بستگی دارد، این موضوع با توجه به تغییر سبک زندگی و شیوهگذران اوقات فراغت و آگاهی گردشگران حائز اهمیت است.
در این کتاب تأکید شده است که هتلهای امروزی باید قدرت تلفیق صنعت(علم)، نوآوری و فناوری را داشته باشند تا بتوانند خدمات و تسهیلان مشتریان را پیشبینی، بستهبندی و ارائه کنند.
در کتاب «اصول و راهکارهای بهینه هتلداری و میهماننوازی» سعی شده مبانی و ساز و کارهای ایجاد فضایی دلنشین برای مشتریان با سلایق و ذائقههای گوناگون و هوشمندی در میزبانی و میهماننوازی بهصورت کاربردی تبیین و راهکارهای مفیدی ارائه شود، در نتیجه بهترین و مؤثرترین راه کسب مزیت رقابتی در شرایط فعلی، کارآمد کردن سازمانها و به عبارتی بهکارگیری افراد ماهر، خلاق و علاقهمند بوده و این مهم بدون در نظر گرفتن مدیریت استراتژیک منابع انسانی و نگرش سیستمی به بازاریابی و پیشبرد سازمان هتل، مقدور نخواهد بود.
کتاب «اصول و راهکارهای بهینه هتلداری و میهماننوازی» ۱۶۸ صفحهای، در ۱۰ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۱۰۰ هزار تومان در دسترس علاقهمندان قرار دارد.
بیشتر بخوانید:
انتشار کتاب با مضمون نقوش جانوری، اساطیری و گیاهی در قیاس با سایر فرهنگها
نامگذاری کتابخانه دانشکده میراث فرهنگی به نام دکتر مصلینژاد