ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
ایران و عمان

ایران مقصد گردشگری سلامت عمانی‌ها

روابط ایران و عمان به خصوص در حوزه گردشگری در سطح خوبی قرار دارد به طوری که ایران یکی از مقاصد گردشگری سلامت و درمان برای عمانی ها می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سیف‌علی الیعربی درباره روابط گردشگری ایران و عمان اظهار داشت: بی‌شک روابط ایران و عمان در زمینه گردشگری و همکاری و سرمایه‌گذاری در این حوزه پیوسته در حال گسترش است؛ تعداد زیادی سرمایه‌گذار ایرانی در حوزه‌های مختلف در عمان مشغول فعالیت‌های اقتصادی هستند.
سردبیر خبرگزاری عمان افزود: عمان فرهنگ و تمدن قدیمی و ریشه‌داری دارد، قلعه‌ها و آثار تاریخی زیادی در عمان وجود دارد و گردشگران، علاقه‌مند به بازدید از آن هستندو گروه‌های زیادی گردشگر ایرانی برای آشنایی با فرهنگ عمان به کشور ما می‌آیند.
وی خاطر نشان کرد: عمانی‌ها ملت ایران را دوست خود می‌دانند و بسیار علاقه دارند به ایران سفر کنند، عمانی‌ها برای درمان و در چارچوب گردشگری سلامت و درمان و همچنین برای دیدن مناطق طبیعی زیبا به خصوص طبیعت استان‌های شمال ایران می‌آیند.
الیعربی با اشاره به سفر به تهران، اصفهان و شیراز گفت: این شهر‌ها واقعا زیبا هستند؛ در اصفهان آثار هنری و معماری و صنایع‌دستی بسیار زیبایی از فرش تا قلعه و پل‌ها و خانه‌های قدیمی، دیده‌ام که در کمتر شهری از جهان سراغ دارم.
سردبیر خبرگزاری عمان گفت: ایرانی‌ها بسیار به هنر به ویژه فرش دست‌باف بها می‌دهند. رشد و توسعه این هنر‌ها که در جهان هم مشهور شده‌اند، نشان می‌دهد که مردم و دولت ایران از صنایع‌دستی حمایت می‌کنند تا جایی که می‌دانم بیشتر ایرانی‌ها با این که متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه هستند، هنوز در این هنر و صنایع‌دستی و حرفه و مهارت خانوادگی و اجدادی خود فعال هستند و آن را فراموش نکرده اند.

بیشتر بخوانید:

شرایط سرمایه گذاری در عمان

راه اندازی پروازهای عمان قشم ایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *