ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
گردشگری در ترکیه

راهنمای خرید بلیط ارزان پرواز استانبول

به گزارش توریسم اینترنشنال، خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول همواره یکی از دغدغه های مسافران این شهر زیبا و پرطرفدار ترکیه است. استانبول با داشتن صدها جاذبه تاریخی و گردشگری و به خصوص مراکز خرید متنوع با قیمت های بسیار مناسب میان ایرانیان یکی از اولین مقاصد سفرهای خارجی است. این که دقیقا چه زمانی ارزان ترین بلیط هواپیمای استانبول را می‌توانید خریداری کنید یا از کدام شهرهای ایران به مقصد استانبول پرواز وجود دارد از جمله پر تکرارترین سوالات مسافران این شهر است.

پس اگر شما هم قصد سفر به استانبول را دارید خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول یکی از اولین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. خرید بلیط هواپیمای ارزان به خصوص در سفرهای خارجی از جمله مهم ترین مسائلی است که در کاهش هزینه های بعدی شما تاثیر دارد.

جدیدترین شرایط سفر به استانبول

جدیدترین شرایط سفر به استانبول  این است که برای سفر به استانبول شما نیازی به تهیه ویزا ندارید. با داشتن پاسپورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد می‌ توانید برای مدت ۹۰ روز در ترکیه اقامت توریستی داشته باشید. علاوه بر این برای سفر به استانبول دیگر نیازی به ارائه گواهی واکسیناسیون یا آزمایش PCR ندارید. بنابراین تنها با تهیه بلیط هواپیما استانبول به راحتی می ‌توانید از شهرهای مختلف سفری آسان و راحت به این شهر زیبا داشته باشید و به راحتی خرید ارزان ترین بلیط استانبول را تهیه کنید.

جدیدترین شرایط سفر به استانبول - الی گشت

چه زمانی بلیط هواپیمای استانبول ارزان می‌ شود؟

چه زمانی بلیط هواپیمای استانبول ارزان می‌ شود؟ این سوال بسیاری از کاربرها است در پاسخ باید بگوییم که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول بسته به فصلی که قصد سفر به ترکیه را دارید متفاوت است. در حالت کلی بلیط های چارتری و لحظه آخری و پروازهای داخلی و مستقیم قیمت پایین‌تری نسبت به پروازهای خارجی یا غیر مستقیم دارند. علاوه بر این مورد دیگری که به شدت برای خرید بلیط ارزان استانبول باید به آن دقت داشته باشید، زمان سفر است. بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان استانبول فصل‌ هایی است که توریست های کمتری به این کشور سفر می کنند.

برای مثال در پاییز و زمستان قیمت پروازهای استانبول بسیار پایین تر از بهار و تابستان است. همچنین به روزهای هفته نیز دقت داشته باشید. در اواسط هفته مانند روزهای شنبه تا سه شنبه بلیط هواپیمای استانبول ارزان می شود. شهری که قصد سفر به استانبول و خرید بلیط را دارید نیز تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه های شما دارد. برای مثال خرید بلیط هواپیمای ترکیش ایرلاین استانبول از اصفهان به مراتب ارزان تر از خرید همین بلیط از شیراز است. با توجه به زمان سفر می توانید خرید ارزان ترین بلیط استانبول داشته باشید.

 ترفندهای پیدا کردن ارزان ترین بلیط سفر هوایی استانبول

هر مسافری که قصد سفر به استانبول را دارد می خواهد که از تمام ترفندها برای پیدا کردن خرید ارزان ترین بلیط سفر هوایی استانبول باخبر باشد. شما هم می توانید با افزایش اطلاعات خود به راحتی ارزان ترین بلیط سفر هوایی استانبول را پیدا کرده و با کاهش هزینه های خرید بلیط هواپیما استانبول در سفر دچار مشکل کمبود مالی نشوید. ترفندهای پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول ساده هستند و شما به راحتی می توانید به کار ببرید.

ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول - الی گشت

از برنامه پروازهای هفتگی استانبول در شهرهای مختلف مطلع باشید. می توانید برای این کار آلارم پایین ترین قیمت با فیلترهای مختلف را از وب سایت مورد نظر فعال کنید تا با کاهش سریع نرخ بلیط هواپیما استانبول آگاه شوید.ترکیب کردن سفر هوایی و زمینی، برای مثال اگر ساکن شیراز هستید می توانید به اصفهان یا تهران رفته و از آن جا بلیط هواپیما استانبول را با قیمت مناسب تری تهیه کنید. بررسی شرایط جوی، در فصل های سرد می توانید به راحتی ارزان ترین بلیط سفر هوایی استانبول را خریداری کنید.

برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول پروازهای چارتری و لحظه آخری قیمت مناسب تری نسبت به پروازهای مستقیم دارند.  با کلاس های پروازی آشنا باشید. پروازهای اکونومی معمولا قیمت پایین تری نسبت به پروازهای بیزینس کلاس و فرست کلاس استانبول دارند. اگر قصد سفر به ترکیه و خرید بلیط سیستمی استانبول را دارید بهتر است از ۲ ماه قبل دست به کار شوید. از اواسط دی تا اوایل بهمن ماه می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید. معمولا قیمت بلیط هواپیما استانبول شرکت های داخلی مانند آتا یا ایران ایرتور پایین‌تر از شرکت های خارجی است. در میان شرکت های خارجی ترکیش ایرلاین و پگاسوس قیمت های مناسب تری دارند.

از کدام شهرها ایران می توان بلیط هواپیما استانبول را خرید؟

از کدام شهرها ایران می‌توان ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول را خرید؟ این سوال بسیاری از مسافرها است.تهران، اولین گزینه مسافران ترکیه برای خرید ارزان ترین  بلیط هواپیما استانبول است. اما با داشتن اطلاعات بیشتر می ‌توانید از سایر شهرهای ایران نیز به بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید. روزانه از شهرهای مختلف ایران به مقصد استانبول پروازهای متعددی انجام می شود که بسته به شرایط می توانید هر کدام را که خواستید تهیه کنید. البته باید دقت داشت که مدت زمان پرواز از شهرهای مختلف به استانبول متفاوت است. این زمان می‌ تواند بر اساس شرایط جوی، میزان درخواست یا موارد دیگر متغیر باشد.

 

بلیط هواپیما استانبول

۱۳ فرودگاه ایران به مقصد استانبول پروازهای مستقیم و غیر مستقیم دارند. از آن جایی که استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانی ها است به همین دلیل بسیاری از فرودگاه های بین المللی کشور پرواز استانبول را در برنامه روزانه خود قرار داده اند. در این قسمت با فرودگاه های بین المللی ایران که می‌ توانید بلیط هواپیما استانبول را تهیه کنید، آشنا می‌شوید.

خرید بلیط هواپیمای تهران به استانبول

معمولا تهران اولین گزینه برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول است. پرواز استانبول به تهران از مبدا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به « فرودگاه صابیحا (صبیحا) گوکچن » که بزرگ ترین فرودگاه جهان است انجام می شود. مسافت هوایی میان تهران و استانبول حدود ۲۰۴۱ کیلومتر است و پرواز آن حدود ۳ ساعت ۳۰ دقیقه زمان می برد. مسافرانی که قصد دارند از مقصد تهران، بلیط هواپیما  تهران به استانبول را تهیه کنند باید در مورد فرودگاه بین المللی تهران نیز اطلاعاتی داشته باشند. این فرودگاه در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر تهران و نزدیک به «شهر ری» واقع شده است. فرودگاه بین المللی امام خمینی سه ترمینال پروازهای خارجی دارد که پروازهای استانبول از ترمینال شماره ۱ آن انجام می‌شود.

خرید بلیط هواپیمای تهران به استانبول - الی گشت

خرید بلیط هواپیمای شیراز به استانبول

پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران، «فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز» یکی دیگر از پرطرفدارترین مبداهای خرید بلیط هواپیما شیراز به استانبول است. فرودگاه شیراز یکی از مجهزترین فرودگاه کشور است که روزانه پروازهای داخلی و بین المللی بسیاری دارد. در کنار مقاصد پرطرفداری مانند «دبی» یا «کویت» از این فرودگاه، به دلیل حجم زیاد تقاضای مسافران روزانه پروازهای متعددی از مقصد شیراز به استانبول به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می ‌شود. بنابراین مسافرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند به راحتی می‌ توانند خرید  ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول را از فرودگاه شیراز   داشته باشید.

مسافت هوایی میان شیراز و استانبول حدود ۲۵۱۴ کیلومتر بوده و پرواز آن بسته به نوع مسیر، توقف و شرایط جوی متفاوت است. در حالت کلی پروازهای مستقیم شیراز به استانبول حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌ کشد. ایرلاین هایی که می توانید بلیط هواپیمای استانبول از شیراز را نیز تهیه کنید ترکیش ایرلاین ، قطر ایرویز، امارات ایرلاین ، فلای دبی ، ایر عربیا ، هواپیمایی ایران ایر تور هستند.

در مورد پرواز شیراز و خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول از این شهر باید دقت داشته باشید که «پروازهای هواپیمایی ترکیش» و «ایران ایر تور» به صورت مستقیم انجام می‌ شود و سایر پروازها دارای توقف در «دبی» یا «دوحه» هستند. توجه به این تفاوت، تاثیر چشم گیری در کاهش هزینه ها و سفر ارزان به استانبول دارد. همچنین لازم به ذکر است که از مقصد شیراز به استانبول پروازها در تمامی روزهای هفته و توسط چندین ایرلاین انجام می شود.

خرید بلیط هواپیمای مشهد به استانبول

مشهد یکی دیگر از شهرهایی است که می توانید خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول را از این مبدا  فرودگاه مشهد خریداری کنید. پروازهای مشهد به استانبول از «فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد» انجام می‌ شود. از مبدا مشهد هر روز هفته پروازهای منظمی به مقصد استانبول وجود دارد که بسته به شرایط خود می توانید هر کدام را که خواستید خریداری کنید. فاصله هوایی میان مشهد و استانبول ۲۷۱۹ کیلومتر است. در صورتی که پرواز شما دارای توقف در مسیری باشد مدت زمان پروازتان نیز بیشتر خواهد بود اما در پروازهای مستقیم مشهد به استانبول مدت زمان پرواز ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه است.

از جمله ایرلاین هایی که می توانید خرید ارزان ترین بلیط هواپیمای مشهد به استانبول را خریداری کنید نیز عبارتند از: هواپیمایی قطر ایرویز، فلای دبی، ترکیش ایرلاین  هستند.در میان ایرلاین های گفته شده، قطر ایرویز و فلای دبی دارای توقف در «دوحه» یا «دبی» هستند اما پرواز «ترکیش ایرلاین» مشهد به استانبول به صورت مستقیم انجام می شود.

خرید بلیط هواپیمای مشهد به  استانبول - الی گشت

خرید بلیط هواپیمای تبریز به استانبول

برای ایرانی‌ هایی که به کشور ترکیه نسبت به تهران یا شهرهای دیگر نزدیک تر هستند یکی از بهترین گزینه های خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول از مبدا «تبریز» است. «فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز» بزرگ ترین فرودگاه شمال غربی ایران است که روزانه پروازهای متعددی به خصوص به مقصد استانبول انجام می‌ شود. در واقع یکی از گزینه های خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول از شهر تبریز است. فاصله هوایی میان تبریز و استانبول ۱۵۲۰ کیلومتر و پرواز آن بسته به توقف، نوع مسیر یا شرایط جوی متفاوت است و حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه در پروازهای مستقیم به طول می انجامد.

شرکت هایی که می توانید بلیط هواپیمای استانبول از تبریز را خریداری کنید هواپیمایی ایران ایر تور، هواپیمایی ترکیش ایرلاین، هواپیمایی آتا ، هواپیمایی پگاسوس است. توجه داشته باشید پروازهای تبریز به استانبول در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه انجام می شود خرید بلیط هواپیمای تبریز به استانبول را به راحتی می توانید از الی گشت انجام دهید.

بلیط هواپیما اصفهان به استانبول

«فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان» یکی دیگر از محبوب ترین گزینه های خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول است. این فرودگاه روزانه پروازهای متعددی به مقاصد مختلف از جمله استانبول، آدانا و ازمیر و سایر کشورها دارد. فاصله هوایی میان اصفهان و استانبول نیز حدود ۲۲۵۱ کیلومتر است و به طور متوسط ۴ ساعت به طول می انجامد.

شما می توانید بلیط هواپیما استانبول از اصفهان را از شرکت های هواپیمایی ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز و فلای دبی تهیه کنید.توجه داشته باشید پروازهای استانبول از اصفهان در تمامی روزهای هفته و توسط شرکت های هواپیمایی گفته شده به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود. اگر قصد خرید پرواز مستقیم که ارزان تر هم دارید، هواپیمایی ترکیش تنها شرکتی است که از اصفهان به مقصد استانبول پرواز مستقیم دارد.

خرید بلیط هواپیما ارومیه به استانبول

یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول ، از شهر «ارومیه» است. فرودگاه بین المللی ارومیه به نام «فرودگاه بین المللی شهید باکری» یکی از بهترین و نزدیک‌ ترین فرودگاه های ایران برای سفر به ترکیه است. فاصله هوایی میان ارومیه و استانبول حدود ۱۴۶۳ کیلومتر بوده و کمتر از ۳ ساعت در پرواز خواهید بود. خبر خوب در مورد خرید بلیط هواپیما ارومیه به استانبول این است که تمامی پروازهای از این مبدا به صورت مستقیم و بدون توقف انجام می شود. از جمله شرکت هایی که می توانید بلیط هواپیما ارومیه به استانبول را تهیه کنید هواپیمایی آتاف ترکیش ایرلاین است.پرواز استانبول به ارومیه در روزهای دوشنبه و پنجشنبه انجام می شود.

خرید بلیط هواپیما ارومیه به استانبول - الی گشت

سایر شهرهای ایران برای خرید بلیط هواپیما استانبول

موارد گفته شده از جمله پرطرفدارترین و پرتقاضاترین مبداهای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول بودند. اما شهرهای دیگر ایران نیز به مقصد استانبول پرواز دارند. سایر شهرهای ایران برای خرید بلیط هواپیما استانبول عبارتند از:

آبادان

  • فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان
  • فاصله هوایی آبادان و استانبول ۲۱۰۰ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز حدود ۳ ساعت (به صورت مستقیم)
  • شرکت ارائه دهنده پرواز: ترکیش ایرلاین

اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز

  • فاصله هوایی اهواز و استانبول ۲۰۶۰ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه
  • شرکت های ارائه دهنده پرواز: ایران ایر تور، ترکیش ایرلاین
  • روزهای پرواز: پنجشنبه هر هفته

بندرعباس

فرودگاه بین المللی بندرعباس

  • فاصله هوایی بندرعباس و استانبول حدود ۳۰۰۰ کیلومتر
  • مدت زمان پرواز به دلیل غیر مستقیم بودن پروازها متغییر است.
  • شرکت های ارائه دهنده پرواز: پگاسوس، ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز، هواپیمایی امارات، فلای دبی
  • روزهای پرواز: تمامی روزهای هفته .
  • برای خرید بلیط هواپیما استانبول شهرهای گفته شده را معرفی کردیم اما لازم به ذکر است در برخی از روزهای هفته از مبدا شهرهایی مانند «قشم» و «کیش» نیز پروازهایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌ شود.

خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول - الی گشت

ایرلاین هایی که پرواز به استانبول دارند

تعداد زیادی ایرلاین های پرواز به استانبول دارند. همچنین شرکت های هواپیمایی مختلفی در این مسیر هوایی فعالیت دارند که آشنایی با آن ها تاثیر به سزایی در کاهش هزینه های سفر به استانبول دارد. از جمله ایرلاین های فعال در مسیر تهران به استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد: هواپیمایی ایران ایر ، هواپیمایی ایران ایر، ایران ایر تور، شرکت هواپیمایی ماهان، قشم ایر، شرکت هواپیمایی ماهان،  قشم ایر، هواپیمایی معراج و  ترکیش ایرلاین است.

خوب است بدانید که در حال حاضر تمامی پروازهای ایران به استانبول از فرودگاه «آتاتورک» به فرودگاه جدید «صبیحا گوکچن» منتقل شده است. علاوه بر پروازهای گفته شده شرکت های هواپیمایی خارجی مانند امارات، بوتا ایرویز، عمان ایر، لوفتهانزا، هواپیمایی اوکراین و آسترین ایرلاین نیز پروازهایی مستقیم یا غیر مستقیم به مقصد استانبول از تهران دارند. برای تهیه بهترین و خرید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول دقت داشته باشید که پروازهای مستقیم معمولا قیمت پایین تری نسبت به پروازهای غیرمستقیم دارند.

ایرلاین هایی که پرواز به استانبول دارند - الی گشت

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی ایرانیان در سفر به ترکیه

جزئیات تهیه سیم کارت در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *