د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

این نکات را قبل از اقامت در کشور مورد نظر بدانید

اگرچه که اقامتگاه‌های مختلفی در کشورهای دیگر برای رزرو کردن، وجود دارد؛ اما یکی از رایج‌ترین و در دسترس این نوع از اقامتگاه‌ها هتل است. به‌همین دلیل در این مقاله نکاتی را درباره اقامت در هتل یک کشور خارجی ارائه می‌کنیم.

به گزارش توریسم اینترنشنال،یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای سفر به یکی از کشورهای خارجی، انتخاب اقامتگاه مناسب است. قرار است برای تمام مدت سفرتان در آن اقامتگاه بمانید و پیوسته از آن‌جا برای رسیدن به مکان‌های گردشگری مورد نظرتان استفاده کنید. آشنایی با برخی از نکات درباره محل اقامت در یک کشور خارجی به شما کمک می‌کند تا سفر لذت‌بخش‌تری را در پیش داشته باشید و از بروز برخی از مشکلات پیشگیری کنید.

 تعداد ستاره های هتل

 هتل‌ها به‌صورت کلی به چهار دسته هتل‌های دو ستاره، سه ستاره، چهارستاره و پنج‌ستاره تقسیم‌بندی می‌شود. هرچه تعداد ستاره‌های یک هتل بیشتر شود، امکانات، خدمات، معماری داخلی و مساحت آن هتل نیز بیشتر می‌شود. همچنین هرچه امکانات یک هتل بیشتر شود و کیفیت خدمات آن بالاتر رود، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

قبل از رزرو بلیط هواپیما اینترنتی و رزرو هتل در کشور موردنظرتان بهتر است به نیاز، علاقه و بودجه‌تان آگاه باشید. اگر به‌دنبال یک هتل لوکس با امکانات و خدمات باکیفیت می‌گردید که بتوانید در تمام مدت سفرتان از غذاهای خوش‌مزه و بخش‌های مختلفی نظیر استخر، اسپا و کافی‌شاپ آن هتل استفاده کنید، باید در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره اتاق بگیرید. اما اگر می‌خواهید بودجه سفرتان را صرف بازدید از مکان‌های گردشگری، تجربیات هیجان‌انگیز، غذاهای محلی و خرید سوغاتی در کشور مورد نظر کنید، می‌توانید به سراغ هتل‌های ارزان‌تر با ستاره‌های کم‌تر بروید.

2

 محل قرارگیری اقامتگاه

 اگر با بلیط هواپیما خارجی راهی سفر شدید یکی از نکات مهم قبل از رزرو هتل در کشور مورد نظر، محل قرارگیری هتل است. هرچه محل اقامتگاه شما نزدیک به جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی‌ای باشد که قصد بازدید از آن را دارید، سفر راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را در پیش خواهید داشت. فقط به این فکر کنید که محل اقامت‌تان خارج از شهر قرار داشته باشد و برای هر روز مجبور باشید، پول و وقتتان را صرف رسیدن به مرکز شهر و محل قرارگیری جاذبه‌های گردشگری کنید.

اگر فاصله‌ی فرودگاه تا محل اقامت‌تان نیز آن‌چنان دور باشد که مجبور باشید وقت زیادی را صرف رفت‌وآمد در این مسیر کنید، باز سفر سخت‌تری را در پیش خواهید داشت. اما اگر فاصله هتل تا فرودگاه کم شود، می‌توانید از وقتتان نهایت استفاده را برای لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری و تجربیات جذاب آن کشور کنید. بدون آن‌که دغدغه‌ وقت را داشته باشید.

پس قبل از نهایی کردن خریدتان به محل قرارگیری آن هتل بر روی نقشه و فاصله آن از جاذبه‌های گردشگری مهم آن شهر و همچنین فرودگاه دقت کنید.

 امکانات اقامتگاه

 اگر می‌خواهید هر روز به استخر بروید یا در طول سفر ورزش کنید یا نگران کیفیت غذای رستوران‌های مقصد سفر خود هستید، بهتر است که به‌دنبال رزرو اتاق در هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره باشید. چراکه همان‌طور که در بخش‌های پیشین گفتیم، امکانات و کیفیت خدمات این هتل‌ها آن‌قدر بالا است که شما را راضی و خوشنود خواهد کرد. همچنین امکانات تفریحی و رفاهی برخی از هتل‌ها، آن‌قدر متنوع و زیاد است که حتی می‌توانید تمام مدت سفرتان را در آن هتل سپری کنید. به‌طور مثال برخی از هتل‌ها دارای پارک آبی اختصاصی، ساحل مجزا، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد، استخر و سالن ماساژ و اسپا، خشک‌شویی، غرفه فروش صنایع دستی، آژانس مسافرتی و تاکسی‌رانی هستند.

به این نکته توجه کنید که اگر به سراغ هتل‌های ۵ ستاره بروید، دیگر دغدغه‌ای برای پیدا کردن یک رستوران خوب یا آژانس گردشگری برای تورهای شهری نخواهید بود و سفرتان لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر خواهد شد.

 همچنین به وجود گاوصندوق و صندوق امانات در لیست امکانات هتل توجه کنید. اگر می‌خواهید پول و گذرنامه و مدارک با ارزشتان را در طول گشت‌وگذار در آن کشور همراه خود نداشته باشید، به این امکان در هتلتان نیاز خواهید داشت.

 درصورتی‌که در آن هتل گشت‌های شهری اجرا می‌شود، دیگر خیالتان از بابت راهنمای محلی و نحوه بازدید از جاذبه‌های آن شهر راحت می‌شود و سفر باکیفیت‌تر و مطمئن‌تری را در پیش خواهید داشت.

 اگر هتل دارای تاکسی‌رانی باشد، به‌راحتی می‌توانید به هرکجا که می‌خواهید بروید. بدون آن‌که دغدغه پیدا کردن تاکسی را داشته باشید.

 بعد از یک گشت‌وگذار طولانی و خسته‌کننده قطعاً گرفتن ماساژ و یا رفتن به یک جکوزی آب گرم می‌تواند خستگی را از تنتان بیرون کند.

 اگر بعد از یک گشت‌وگذار طولانی به هتل‌تان بازگشتید، اما غذاهای آن هتل آن‌قدر خوش‌مزه و لذیذ نبودند که نظرتان را جلب کنند، باید با تمام خستگی‌تان به دنبال یک رستوران خوب در اطراف هتل بگردید. اما در عوض، اگر هتل شما، رستوران‌های متعددی داشته باشد، می‌توانید غذای موردعلاقه‌تان را از میان منوهای جذاب و هوس برانگیز آن هتل انتخاب کنید.

 اتاق های هتل

 هتل‌ها را می‌توان بر اساس تعداد ستاره و نوع شان تقسیم‌بندی کرد. هر کدام از این هتل‌ها دارای اتاق‌های متعدد و متنوعی هستند. اما به‌طورکلی اتاق‌های هتل‌ها را می‌توان به چهار دسته اتاق یک نفره، اتاق دو نفره، اتاق سه نفره و اتاق چهار نفره تقسیم‌بندی کرد.

 اتاق یک‌نفره: در این نوع از اتاق‌ها تنها یک تخت وجود دارد و مناسب افرادی است که تنها به سفر می‌روند.

 اتاق‌های ۲ نفره: به سه دسته قابل تقسیم است. دسته اول اتاقی با دو تختِ یک‌نفره جدا از هم است که بین تخت‌ها یک میز پاتختی قرار دارد. به این نوع اتاق، اتاق توئین (Twin) نیز گفته می‌شود. دسته دوم اتاق دونفره‌ای است که دارای یک تخت دونفره به‌هم چسبیده است. به این اتاق، اتاق دبل (Double) گفته می‌شود. دسته سوم اتاقی است که دارای ۲ تخت یک‌نفره چسبیده به‌هم است. به این اتاق هالیوود توئین روم (Hollywood Twin Room) گفته می‌شود.

 اتاق ۳ نفره: که به آن تریپل (Triple) نیز گفته می‌شود. در این دسته از اتاق‌ها ممکن است ۳ تخت تک‌نفره، یا یک تخت تک‌نفره و یک تخت دونفره به‌هم چسبیده وجود داشته باشد.

 اتاق چهارنفره: که شامل اتاقی با ۲ تخت‌خواب دونفره یا اتاقی با ۴ تخت‌خواب یک‌نفره می‌شود.

 اگر با دوستان یا خانواده‌تان به سفر می‌روید و دوست دارید که محل اقامت‌تان در یک اتاق یا دو اتاق نزدیک به‌هم باشد، حتماً به نوع اتاق‌ها توجه کنید. اگر با کودکتان به سفر می‌روید، مطمئن شوید که اتاقی که رزرو کرده‌اید، تخت اضافه برای کودکان دارد.

3

بیشتر بخوانید:

معرفی شهرهای توریستی مناسب برای اجاره ویلا در نوروز

شرایط سفر معلولان بررسی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *