ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

گفتگوی اختصاصی توریسم اینترنشنال با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی استان مرکزی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ظرفیت‌های بسیار جذاب این استان در بحث گردشگری روستایی صحبت کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مصطفی مرزبان، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی استان مرکزی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را فرصتی بسیار مناسب برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان عنوان کرده و تاکید کرد غرفه استان مرکزی در این نمایشگاه برای بازدید گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی و آشنایی آنها با سه حوزه مهم جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فعال است.

مرزبان مهم‌ترین چالش بر سر راه استان‌های مختلف برای شرکت در نمایشگاه بین المللی را بحث اعتبارات مربوط هر استان جهت حضور در نمایشگاه دانسته و در باب چالش‌های حوزه گردشگری برای استان مرکزی هم اینطور بیان کرد: بزرگترین چالش در حوزه گردشگری استان، بحث عبور و محل معبر بودن این استان است. با این حال ما تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم از این محل تردد بودن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم به خصوص آنکه ما جز سه استان پررفت و آمد ایران هستیم.

وی در توضیح بیشتر در مورد محل تردد بودن استان مرکزی گفت: طبق آخرین آمار نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار نفر مسافران عبوری در ایام نوروز در استان مرکزی داریم. اگر بتوانیم از این ظرفیتِ محل معبر بودن استان استفاده کنیم، رونق خوبی در زمینه گردشگری برای استانمان حاصل خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی استان مرکزی، مزیت گردشگری استان مرکزی را اینطور بیان کرد:ما استانی هستیم که بیش از ۳۰ منطقه نمونه گردشگری را داریم و بیش از ۵۲ پروژه در حال ساخت گردشگری را داریم. اگر این پروژه‌ها مورد حمایت قرار گیرند، پیشرفت‌های بسیار خوبی برای استان مرکزی حاصل خواهد شد. با این حال نبود سرمایه‌گذاران و عدم وجود سرمایه‌گذاری کافی در این زمینه کار را کمی دشوار کرده است و ما اکنون به دنبال طراحی بسته‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار در جریان این پروژه‌های گردشگری هستیم.

مرزبان در توضیح برنامه های استان مرکزی در ایام نوروز هم اینطور بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن سفرهای نوروزی و متقارن بودن ایام نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، ما برنامه های وِیژه‌ای را برای مسافران نوروزی خود تدارک دیده‌ایم. بازارچه های صنایع دستی و نوروزگاه ها در ابتدای ورودی شهرها را مورد توجه قرار داده‌ایم. ضمن اینکه برنامه‌های خاص دیگری را هم طبق دستور العمل وزارت گردشگری در آستانه نوروز انجام اجرایی خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در پایان از همه مردم ایران دعوت کرد تا به استان مرکزی، «سرزمین و زادگاه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)» و دیگر مفاخر بزرگ این استان سفر کنند و از بافت روستایی بکر و بسیار زیبای مناطق مختلف این استان دیدن فرمایند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *