ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

باید به زیرساخت های گردشگری آستارا رسیدگی شود

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی آستارا گفت: برای رونق گردشگری باید به زیرساخت های گردشگری رسیدگی شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، محمدرضا شهاب زاده ظهر شنبه در نشست با جمعی از فعالان و دست اندرکاران حوزه گردشگری با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری آستارا اظهار کرد: بحث ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری دو مقوله مهمی است که متأسفانه اصلاً باهم هم خوانی ندارد.

وی با بیان اینکه آستارا با داشتن جاذبه‌هایی چون دریا، کوه، جلگه و مرز از جذابیت بی نظیری در سطح کشور مطرح است، افزود: بر همین اساس باید به زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان مرزی پرداخته شود.

فرماندار آستارا با اشاره به بی نظمی‌ها در بحث مراکز اقامتی گفت: عدم نظارت صحیح بر این مراکز یکی از نقاط ضعف تشکیلات گردشگری ما در شهرستان است که گزارش‌های موجود نگران کننده است لذا با توجه به اینکه آستارا شهرستانی مرزی است و بحث‌های خاص خود را دارد ضروری است آمار افراد اسکان یافته مشخص باشد.

وی ادامه داد: البته قبول داریم که شاید اداره میراث فرهنگی به تنهایی نتواند این معضل را مدیریت کند لذا ما آمادگی کمک به این دستگاه را داریم اما ساماندهی موضوع دیگری است که باید میراث فرهنگی برای آن طرح بیاورد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

شهاب زاده بر رفع موانع سرمایه گذاران در شهرستان تاکید کرد و گفت: هر سرمایه گذار و فعال حوزه گردشگری که با دستگاهی مشکل داشته باشد، در صورت رفع نشدن مشکل توسط دستگاه متولی، عصر دوشنبه‌ها در نشست ستاد رفع موانع سرمایه گذاری آستارا با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه موضوعات بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی افزود: اگر مسأله‌ای در سطح شهرستان هم قابل برطرف کردن نباشد، پرونده مربوطه و نظر کارشناسی برای تصمیم گیری به معاونان استاندار در حوزه مربوطه ارسال می‌شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه به شدت در حوزه زیرساخت‌ها و مدیریت گردشگری دچار مشکل هستیم، افزود: باید با کمک و همراهی هم بستری فراهم کنیم تا مسافرانی که امسال در شهرستان هستند سال آینده هم به شهرستان سفر کنند که در این راستا بحث آموزش و نحوه برخورد و پذیرایی از یک مهمان تشریفات خاصی دارد که در این زمینه کمک حال خواهیم بود.

وی ادامه داد: در بحث مدیریتی نیز باید یک مدیریت منسجم اعمال شود، هر دستگاهی بخواهد با حوزه‌های گردشگری فعالیتی داشته باشد، باید از طریق دستگاه متولی به عنوان مجرای اصلی وارد عمل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *