پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

با بی‌ادب‌ترین و مودب‌ترین مردم جهان آشنا شوید

فرهنگ ملل مختلف مانند لباسی است که شخصیت و روحیات مردن آن کشور را آشکار میکند.پس از چند دقیقه وقت گذراندن در یک کشور خارجی متوجه روحیات و اخلاق مردم آن کشور خواهید شد.اگر دوست دارید سفری خوب و لذت بخش را تجربه کنید باید علاوه بر مقاصد و جاهای دیدنی فرهنگ کشور مقصد را نیز مطالعه کنید.

در این مطلب شمارا با مودب‌ترین و بی ادب ترین مردم جهان آشنا میکنیم پس تا انتها با توریسم اینترنشنال همراه باشید.

بی ادب­ ترین کشورهای دنیا

فرانسه، بی ادب ترین کشور جهان

برای بررسی دقیق و مشخص شدن بی ادب­ ترین کشور دنیا از گردشگران مختلف یک نظر سنجی انجام شده است. جالب است بدانید در این تحقیق فرانسه به عنوان بی ادب­ ترین کشور دنیا توانسته تا ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. فرانسه یکی از کشورهایی است که گردشگران زیادی آن را انتخاب می­ کنند. برج ایفل در پاریس فرانسه دلیلی خوبی برای سفر به این کشور هست. با این وجود اگر می­ خواهید سفر به فرانسه به عنوان یک تجربه خوب در ذهن شما بماند بهتر است قبل از سفر به میزان لازم زبان فرانسوی یاد گرفته، زیرا مردم این کشور به زبان کشورشان حساس هستند. مردم پاریس به غرور، بی تفاوتی و خونسرد بودن معروف هستند. در طی اقامت خود در این شهر بهتر است خونسرد بودن خود را حفظ کنید. نکته مهم دیگر این است که مردم فرانسه علاقه زیادی به بحث کردن دارند. برای اینکه سفر خوبی را در این کشور تجربه کنید، چیزی را به دل نگیرید.

مردوم کشور فرانسه در کنار برج ایفل - سفر های دانا

روسیه

روسیه از دیگر کشورهایی است که جاذبه­ های گردشگری زیاد آن سبب جذب گردشگران زیادی به این کشور شده است. با بررسی نظر گردشگران می­توان به این نتیجه رسید که بیشتر گردشگران از مردم روسیه به عنوان مردمی سخت و بی ادب یاد می­ کنند. این موضوع سبب شده تا از این کشور به عنوان دومین کشور بی ادب در دنیا یاد شود. در این قسمت لازم به توضیح است که آداب هر کشور متفاوت بوده و این تفاوت ممکن است سبب برخورد جدی مردم کشور میزبان شود. برای داشتن یک اقامت خوب در روسیه بهتر است به نکاتی که در ادامه گفته می­شود توجه کنید. هنگام غذا خوردن سر و صدا ایجاد نکنید. غذای خود را کامل میل کنید. از اشاره کردن با انگشت خودداری کرده و در محیط­ های بسته مثل خانه سوت نزنید.

مردم کشور روسیه - سفر های دانا

با ادب ترین کشورهای دنیا

برزیل، با ادب ترین مردم جهان

از برزیل به عنوان با ادب­ ترین کشور دنیا یاد می­ شود. سفر به این کشور و ارتباط برقرار کردن با مردم بومی آن می­ تواند یک خاطره‍‌­ی به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. برزیل از جمله کشورهایی است که مردم با نژادهای مختلفی در آن زندگی می­ کنند، با این وجود گردشگران همواره از برخورد با مردم این کشور به عنوان یک خاطره­‌ی خوب و نیک یاد می­ کنند. در این قسمت به برخی از رفتارهای جالب مردم برزیل اشاره می­ کنیم: در دیدارها آقایان از کت و شلوارهای رسمی استفاده می­ کنند. مردم برای شروع صحبت سلام کرده و دستان خود را می ­فشارند و به چشمان هم نگاه می­ کنند. برزیلی­ ها در روابط دوستی بسیار مهربان هستند و برای دوستان خود همه کار انجام می­ دهند. مردم این کشور قبل از غذا حتما دست­ های خود را می­ شویند و برای غذا خوردن به ندرت از دست استفاده می­ کنند. برای خوردن تمام مواد غذایی حتی میوه و سبزیجات از چاقو و چنگال استفاده می­ کنند.

مردم کشور برزیل - سفر های دانا

فیلیپین

در ادامه توضیح در خصوص مودب­ترین کشورهای دنیا به جنوب شرق آسیا می­ آییم. در این ناحیه کشورهای خوش نام زیادی وجود دارند. از جمله آنها می­توان به فیلیپین اشاره کرد. گردشگران در طول سفر به فیلیپین شاهد هیچ گونه رفتار دور از ادبی از مردم فیلیپین نخواهند بود. رفتار مردم بومی فیلیپین گرم و دوستانه است. جالب است بدانید با ادب­ ترین مردم دنیا تنها یکی از ویژگی­ های فیلیپینی­ ها است. از این مردم به عنوان با فرهنگ­ ترین و نجیب ­ترین مردم در دنیا نیز یاد می­ شود. مردم فیلیین برای شروع صحبت با لبخند سلام کرده و دست یکدیگر را به مهربانی می­فشارند. در فرهنگ این کشور برای سلام کردن اول باید خانم­ها دست خود را دراز کنند. اگر قصد سفر به فیلیپین را دارید بهتر است بدانید که در این کشور هنگام ملاقات لمس شانه و پشت کار ناشایستی محسوب می­ شود. از همه مهمتر اینکه مردم فیلیپین اصلا از کلمه ” نه ” استفاده نمی­ کنند. در مواقع لزوم هم به جای آن از کلمه­ هایی نظیر بعدا یا شاید استفاده می کنند.

مردم کشور فیلیپین - سفر های دانا

حوزه کارائیب

چند مورد از کشورهای حوزه کارائیب عبارتند از: مکزیک، باکو، گواتمالا، دومینیکن، باهاما، پورتوریکو. با توجه به نظر گردشگران این ناحیه می­توان گفت که کشورهای آن از نظر با ادب بودن توانسته­ اند تا درصد خوبی از آرا را به خود اختصاص دهند. در این بین مکزیک از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و گردشگران از رفتار مردم آن رضایت بیشتری دارند. یکی از نکات جالب توجه در مورد مردم مکزیک این است که این افراد واژه تنهایی را ندارند و تمام روابط آنها سرشار از مهربانی و دوستی هست. اگر شما به عنوان یک گردشگر یا شخص غیر اسپانیایی زبان به دنبال یادگیری این زبان باشید، مردم مکزیک از شما استقبال خواهند کرد. در این کشور افراد برای صدا زدن یکدیگر سوت می­ زنند و این مورد رفتار بی ادبانه­ای محسوب نمی­ شود. مردم مکزیک افرادی وقت شناس هستند. در ملاقات با آنها اگر تاخیر داشته باشید واکنش خاصی انجام نمی­ دهند، اما اگر این تاخیر چندین بار تکرار شود، از شخص مقابل نا امید می­ شوند. بنابراین بهتر است در صورت قرار داشتن به موقع حاضر شوید.

مردم کشور های حوزه کارائیب - سفر های دانا
به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص چند مورد از با ادب­ ترین و بی ادب­ ترین کشورهای جهان پرداختیم. این رتبه بندی بیشتر با تحلیل نظر گردشگران این کشورها مشخص شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *