چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

برگزاری آیین های محلی خراسان جنوبی در عمارت اکبریه

آیین های محلی استان خراسان جنوبی به عنوان رویدادی فرهنگی در عمارت اکبریه شهر بیرجند برگزار شد.  این بنای تاریخی یادگار دوران قاجار بوده و در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز از سوی یونسکو ثبت ملی شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی از برگزاری آیین‌های محلی استان در محل مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه خبر داد.

حسن رمضانی گفت: جشنواره دانشجویی آیین‌های محلی استان باهدف آشنایی دانشجویان با بازی‌های بومی ‌محلی، موسیقی نواحی و پخت غذاهای سنتی استان، امروز در مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه بیرجند برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی افزود: برگزاری این جشنواره را می‌توان یک رویداد فرهنگی حساب کرد، چراکه بازی‌ها، ‌لباس‌ها و حتی غذاهای بومی و محلی، ریشه در فرهنگ هر منطقه دارد و با آداب‌ورسوم آن خطه آمیخته است.

رمضانی ادامه داد: بازی‌های بومی، قبیله‌ای، محلی و سنتی ایرانی علاوه بر بار فرهنگی، از جذابیت و تنوع بالایی نیز برخوردار هستند و  برگزاریی چنین جشنواره‌هایی باعث آشنایی بهتر و بیشتر جوانان ما با این فرهنگ و آداب‌ورسوم می‌شود.

وی گفت: یکی از مسائل مهم که موجب ایجاد  شکاف نسلی بین گذشتگان و نسل حاضر شده، عدم شناخت این نسل از گذشتگان است که مراکز علمی، فرهنگی و آموزشی می‌توانند با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کنار آموزش‌های تخصصی، شکاف بین این نسل‌ها را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *