ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
تورهای گردشگری در تعطیلات تاسوعا و عاشورا

برگزاری تورهای گردشگری خراسان رضوی در تعطیلات تاسوعا و عاشورا ممنوع شد

اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: به مناسبت عاشورا و تاسوعا بخش‌نامه‌ای به تورگردان‌ها ابلاغ شده مبنی بر اینکه تورهای طبیعت‌گردی در این ایام متوقف باشد و پس از ایام عزاداری برگزاری تورها به روال عادی خود بازگردد.

یوسف بیدخوری امروز، ۱۰ مرداد ماه، در در نشست هم‌اندیشی ساماندهی تورهای گردشگری استان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه شیوع کرونا در ۲ سال گذشته برگزاری تورهای گردشگری با مشکلاتی همراه بوده است. به عنوان مثال با تغییر رنگ کرونایی استان به نارنجی یا قرمز به دلیل رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی از برگزاری تورها جلوگیری به عمل می‌آمد و این موضوع مشکلاتی را برای تورهای گردشگری به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: البته در پنج ماه ابتدایی امسال شرایطی فراهم شد که برگزاری تورهای گردشگری شرایط مناسب‌تری یافت و در حال حاضر تورها به راحتی می‌توانند برای برگزاری برنامه‌های‌شان اقدام کنند.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مدتی است که شرایطی فراهم شده و چند تور آشناسازی با هماهنگی روسای تشکل‌های گردشگری برگزار شد که نتیجه خوبی هم داشت. در حال حاضر نیز این امکان وجود دارد که تورهای بانشاط و مناسب در استان برگزار شود.

بیدخوری اضافه کرد: در سنوات گذشته به دلیل برگزاری تورهای گردشگری در ایام عزاداری محرم آسیب‌هایی شکل گرفته بود که برخی از آن‌ مربوط به تورهای غیرمجاز بود. طی این سال‌ها تلاش شد این مشکلات رفع شود و اکثر تورها مجوزهای لازم را دریافت کنند. در حال حاضر نیز تورها توسط راهنمایانی که مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هستند، برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۴۶ اقامتگاه بوم‌گردی در اقصی‌نقاط استان مجوز و پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: با این وجود کمتر مکانی در استان وجود دارد که نتوان در آن به برگزاری تور پرداخت. این تورها برای توسعه گردشگری ظرفیت خوبی را در استان فراهم کرده‌اند.

بیدخوری در خصوص مشکلات تورهای بدون مجوز در سال‌های گذشته بیان کرد: در سال‌های گذشته که برخی از تورها بدون مجوز برگزار می‌شد و یا در صورت دارا بودن مجوز درگیر حاشیه می‌شد، مشکلاتی پیش می‌آمد اما با مساعدت‌هایی که صورت گرفته، اکنون زمینه مساعدی فراهم شده تا این بخش از گردشگری بعد از ۲ سال به فعال و خوبی دیده شود.

وی در مورد برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی مشهد که چند روز پیش اختتامیه آن برگزار شد، به خوبی نشان داد که می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری استان استفاده کرد. البته تشکل‌ها و بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه که در معرفی ظرفیت‌ها اثرگذار بوده، نقش پررنگی داشته است.

بیشتر بخوانید:

درآمد ۱۷ میلیاردی فروش صنایع‌دستی در خراسان رضوی

داستان راننده تاکسی امانتدار در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *