د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره فرهنگی هنرمندان روستا و عشایر

رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره روستا و عشایر خبر داد و اعلام کرد: در این رویداد بزرگ فرهنگی بیش از ۷۰ هنرمند بلوچ حضور دارند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، محمدهادی طهرانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی محصولات و آداب‌ و رسوم روستائیان و عشایر از دوازدهم تا هجدهم مهرماه برگزار شد که در آن ۷۷ نفر از صنعتگران سیستان و بلوچستان هم با برپایی غرفه‌هایی دست‌ساخته‌های عشایر و روستایی این استان را در معرض دید و فروش علاقه‌مندان قرار دادند.

وی افزود: صنعتگران سیستان و بلوچستان در نمایشگاه روستا آباد در رشته‌های خامه‌دوزی، سوزن‌دوزی، سکه دوزی، حصیربافی، سفالگری و غیره حضور یافته و اقدام به معرفی ظرفیت‌های گردشگری با برپایی سیاه‌چادر، پخت غذاهای محلی و عرضه سوغات، اجرای موسیقی سنتی و رقص محلی، نمایش تصاویر آثار شاخص تاریخی و طبیعی و سیمای گردشگری استان کردند که با استقبال بازدیدکنندگان نیز مواجه بود.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه را تقویت روحیه خودباوری در بین روستاییان و عشایر عنوان کرد و ادامه داد: حضور پررنگ تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع‌دستی، روستایی و عشایری این استان در این رویداد ملی نشان از سر زندگی و ظرفیت بالای تولید در بخش‌های روستایی و عشایری دارد.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه روستا آباد صنعتگران سیستان و بلوچستان ۴۴ غرفه برپا و به معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری این استان پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *