پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
ایستگاه زاغ بور

برگزاری جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند شاهرود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود اعلام کرد : یازدهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بخش بیارجمند شاهرود ۵ و ۶ آبان برگزار خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛مرتضی نظری گفت: رویداد گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ آبان هم‌زمان با فصل طلایی پاییز و زمان مناسب پرنده‌نگری در روستای هدف گردشگری قلعه بالا بخش بیارجمند برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: بازدید از بافت پلکانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا، حمام‌ تاریخی قلعه‌بالا و صنایع‌دستی فاخر زنان هنرمند منطقه و سوغات متنوع از جمله جاذبه‌های حضور در این رویداد گردشگری برای علاقه‌مندان است.

نظری گفت: برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزشی پرنده‌شناسی، جانورشناسی و خزنده‌شناسی و رصد تخصصی آسمان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

شهرستان شاهرود دارای یک شهر، هشت منطقه نمونه و نیز هشت روستای هدف گردشگری است. از این تعداد دو منطقه نمونه گردشگری زیست‌کره توران و رضاآباد و سه روستای هدف گردشگری قلعه بالا، رضاآباد و زمان‌آباد در بخش بیارجمند واقع است.

رویداد گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور با همکاری بخشداری بیارجمند، اداره پارک ملی توران، شورای اسلامی و دهیاری روستای هدف گردشگری قلعه بالا، نیروی انتظامی و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آغاز مرمت بناهای تاریخی در شاهرود

اتوبوس گردشگری در شاهرود راه اندازی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *