پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال جشنواره بازار سفر

برگزاری نخستین جشنواره بازار سفر در البرز

بر اساس گفته های مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز نخستین جشنواره بازار سفر در پارک بزرگ چمران این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز،گفت:  البرز برای نخستین بار میزبان جشنواره بازار سفر خواهد بود، گفت: این جشنواره یک فرصت و امتیاز است که به صورت تخصصی برای ارائه تور و مسافرت‌های درون استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست کلان در وزارتخانه و دولت، توسعه پایدار گردشگری است، افزود: بسیاری از مردم به دنبال خرید مجموعه سفرهای داخلی هستند و علاوه بر اینکه سفرهای برون استانی برای آژانس‌های مسافرتی مهم است باید برنامه برای سفرهای داخلی نیز فراموش نشود.

محمدی با عنوان اینکه می خواهیم بازار سفر را از تهران به کرج منتقل کنیم، اظهار کرد: بیشترین سفر خرید تور از آژانس‌های گردشگری تهرانی است در حالیکه استان البرز قابلیت ویژه در این خصوص دارد.

وی با اشاره به ظرفیت استان البرز مبنی بر قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی ۲۵ استان دیگر و همچنین همجواری با قطب جمعیتی پایتخت است، تصریح کرد: البرز با این شرایط می‌تواند مقصد مسافرت‌های آخر هفته و کوتاه مدت باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه البرز در حوزه گردشگری جایگزین شهر های شمالی کشور شده است، افزود: مردم برای سفری دو روزه به شهرهای شمالی بیشتر وقت خود را در ترافیک می گذرانند در حالی که البرز استانی خوش آب و هواست که مناطق خوش آب و هوای آن تا مرکز استان فاصله چندانی ندارد.

وی با عنوان اینکه لازم است اهالی البرز با بهترین شرایط به سفر های داخلی بروند، ادامه داد: مقرر شده جشنواره بازار سفر در البرز به صورت مدرن و نوین برگزار شود.

محمدی برگزاری نمایشگاه بازار سفر را راهی برای شناساندن آژانس‌های مسافرتی استان البرز خواند و گفت: بیشتر مردم البرز تورهای مسافرتی خود را از تهران می‌خرند؛ برگزاری این نمایشگاه می‌تواند آژانس‌های مسافرتی البرز را به مردم بشناساند.

وی با اشاره به وجود ۱۴۰ آژانس مسافرتی در البرز که از میان آنها ۲۰ آژانس از بهترین آژانس‌های مسافرتی کشور هستند، تصریح کرد: اولین جشنواره بازار سفر البرز در پارک بزرگ چمران این استان از سی و یکم خرداد تا سوم تیر ماه به مدت ۵ روز به همت شرکت تعاونی گردشگری سیمرغ که از ۳۵ آژانس تشکیل شده است به صورت مدرن و نوین در پارک چمران کرج برگزار می‌شود.

محمدی در بخش دیگری با بیان اینکه در صدد هستیم جشنواره بازار سفر را هرساله در استان البرز برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که خدمات تور برگزار می‌کنند باید از اداره کل گردشگری مجوز داشته باشند در غیر این صورت حوزه گردشگری استان هیچ مسؤولیتی در قبال حوادث احتمالی نخواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

دوره آموزشی رایگان صنایع دستی در استان البرز

شورای راهبری استان البرز در تلاش برای تحول صنعت گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *