پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال خانه تاریخی لافت

تبدیل خانه تاریخی لافت به خانه صنایع دستی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: با تبدیل خانه تاریخی لافت به خانه صنایع دستی موافقت شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ ایوب زارعی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان صنایع دستی شهر لافت بیان کرد: شهر لافت یکی از شهرهای دارای اصالت و قدمت در کرانه نیلگون خلیج فارس است که ژرفای تاریخی بجای مانده از آن در حال زنده‌سازی و بازسازی است.

وی با بیان اینکه با موافقت مدیرعامل منطقه آزاد قشم خانه تاریخی لافت تبدیل به خانه صنایع دستی این شهر شده، افزود: این بنا با ۳۴۱ متر مربع یکی از خانه‌هایی است که پرونده آن تکمیل و برای ثبت ملی آماده شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این بنا به منظور مشارکت مردم، کمک به اقتصاد جامعه محلی، زنده‌سازی و پاسداری از میراث ملموس و ناملوس تاریخی که یکی از منسجم‌ترین و یکپارچه تارین بافت تاریخی قشم و حاشیه شمالی خلیج فارس است به خانه صنایع دستی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به منظور دستیابی به بهترین نتیجه، این خانه به دست زنان لافتی سپرده می‌شود، افزود: یک مشاور میراث فرهنگی منطقه آزاد در این محل مستقر خواهد شد تا با ایجاد ارتباط بهتر با مجموعه‌های اداری و غیراداری، کارگاه‌هایی را برای حفظ و هوشمندی بافت‌های تاریخی، هم‌آفرینی، برندسازی، ایجاد استارتاپ‌ها و اپلیکیشن‌های مورد نیاز در راستای توسعه کسب و کار به اجرا درآورد.

زارعی ادامه داد: با استمرار این اقدامات در تلاشیم صنایع دستی قشم را در بازارها و مراکز فروش شهر قشم، متروهای تهران و فروشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی ارائه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خانه دیگری در نزدیکی همین خانه سال ۸۱ این ملک خریداری شده و اقدامات جهت تبدیل شدن به موزه مردم شناسی لافت در حال انجام است و خانه ازوا و موسیقی آوای کار دریانوردی در همین مکان خواهد بود تا تاریخ شفاهی بند تاریخی لافت سفرهای دریایی به یمن، هندوستان و سیلان ثبت و ضبط شده و به زبان های عربی و لاتین ترجمه شود.

به گزارش فارس، خانه صنایع دستی لافت با حضور مهدی حسین زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم، حجت الاسلام محمدسعید آخوندی، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و ایوب زارعی سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید:

برای فروش صنایع دستی نیاز به مجوز نیست

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در بندرلنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *