پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
سنگ نگاره ها

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی سنگ‌نگاره‌ها برای اولین بار

نخستین کارگاه آموزش تخصصی سنگ‌نگاره‌ها برای راهنمایان گردشگری استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سیدحسن حسینی گفت: دوره آموزش تخصصی سنگ‌نگاره‌های تیمره ویژه راهنمایان گردشگری به صورت میدانی و در محل سنگ‌نگاره‌های روستای فرنق و گلپایگان برگزار شد.

معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با حضور ۳۷ نفر شرکت کننده برگزار شد، افزود: این کارگاه آموزشی به مدت ۱۰ ساعت و برای گروه راهنمایان محلی شهر‌های (اراک، خمین، دلیجان، آشتیان) با هدف تسلط و مهارت‌افزایی در اجرای تور‌های سنگ‌نگاره‌های استان و با همکاری موسسه آموزشی ساتراس برگزار شد.
حسینی با تاکید بر اینکه سنگ‌نگاره می‌تواند یک جاذبه گردشگری بی‌نظیر باشد، گفت: معرفی سنگ‌نگاره‌ها همراه با ارزش و اهمیت آن و به صورت اصولی به مردم از قدم‌های لازم برای رسیدن به این مهم است.
او افزود: قبل از هر چیز لازم است، بازدیدکننده‌ها قبل از تماشای سنگ‌نگاره‌ها در مورد تاریخچه و فلسفه وجودی آن‌ها آشنا شوند.
معاون گردشگری استان مرکزی گفت: سنگ‌نگاره‌ها، میراث کهن پیشینیان به شمار می‌روند که ارزش والایی در شناساندن نوع اندیشه و زندگی بشر دارند. این راویان خاموش تمدن در نهان خویش از زبانی مشترک و ارتباطات انسانی شگفت‌انگیز در روزگاران باستان حکایت می‌کنند.
حسینی افزود: مبانی این آثار ارزشمند، متعلق به ایران است و مسئولان مربوطه باید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهند، چرا که سنگ‌نگاره‌ها، کهن‌ترین مبانی خط، اندیشه و هنر ایران را به جهان معرفی می‌کنند و درآمدزایی و کارآفرینی فراوانی به دنبال خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: 

موزه خصوصی هنر فلز تفرش افتتاح شد

واگذاری دومین غار آهکی جهان به بخش خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *