ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳
جزیره قشم

بهترین زمان سفر به جزیره قشم

جزیره قشم به علت وجود دریا هوای شرجی در تمام فصل سال دارد که شاید برای برخی خوشایند نبوده و هوای گرم و خشک آن آزاردهنده باشد بنابراین تنها زمانیکه این آیتم ها در هوای جزیره قشم کمتر شده و مطبوع تر می شود اوایل بهار و اواخر زمستان می باشد.

 به گزارش توریسم اینترنشنال؛ قشم یکی از بزرگ ترین جزایر غیر مستقل و باشکوه ایران است که هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند. همچنین این جزیره یکی از زیباترین جزایر در آب های نیلگون خلیج فارس است که به جرات می توان گفت که همیشه یکی از گزینه های سفر بوده و هست، قشم جاذبه های گردشگری و دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است که اگر بخواهید از تمامی آن ها بازدید کنید هفته ها به طول می انجامد، همچنین این جزیره با سواحل زیبایی که دارد تفریحات بسیار جذابی را برای گردشگران و مسافران خود در نظر گرفته است، قشم هم تفریحات آبی بسیار مهیج و هم تفریحات هوایی دارد، از جمله تفریحات آبی آن نیز می توان به غواصی در قشم اشاره کرد. با ما همراه باشید تا با بهترین زمان سفر به قشم و چهار فصل این جزیره آشنا شوید.

آب و هوای قشم

 قشم آب و هوایی گرم و خشک همراه با رطوبت بالایی دارد اما نسبت دمای هوای این جزیره در فصول مختلف سال بسیار متفاوت و از اختلاف دمای زیادی برخوردار است. بهار این جزیره آب و هوای بسیار مناسب و مطلوبی دارد که با نسیم های خنک همراه است، اما فصل بهار زیاد ماندگار نبوده و در اواسط ماه خرداد هوا شروع به افزایش دما می کند. قشم دارای تابستان های طولانی بوده که در ماه های تیر تا شهریور گرما در این جزیره به اوج خود می رسد و با افزایش شدید دما همراه است. گردشگران تور قشم لازم است بدانند که بالاترین دما در تابستان حدود ۴۶ درجه سانتی گراد بوده و همچنین در مرداد ماه با بیشترین درجه از رطوبت رو به رو می باشد، در فصل تابستان زندگی در جزیره قشم بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد، به گونه ای که برخی از ساکنان جزیره به مناطق دیگر کوچ می کنند. همچنین بعضی از توریست ها این فصل را برای سفر به قشم مناسب نمی دانند اما اگر این موارد کسی را آزار ندهد، می تواند بهترین زمان سفر به این جزیره باشد زیرا شهر و اماکن تفریحی خلوت و آرام بوده و قیمت ها کاهش چشمگیری خواهند داشت. پاییز فصلی است که مقدمه چینی کرده تا دما را کاهش دهد و این فصل در دو ماه خلاصه می شود. زمستان جزیره سرد و خشک می باشد که حداقل دما به صفر درجه می رسد، فصل زمستان هم مانند پاییز کوتاه اما پر باران به صورت رگباری و سیلاب می باشد.

مناسب ترین زمان برای سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم را می توان به اوایل بهار و اواخر زمستان اشاره کرد که دارای هوایی مطلوب و دلنشین هستند. همچنین اواخر پاییز هم می تواند برای سفر به قشم مناسب باشد، اما این نکته را در نظر داشته باشید اگر می خواهید در قشم از تفریحات آبی و یا تفریحات هوایی استفاده کنید به شما توصیه می شود در فصول بهار و تابستان به این جزیره سفر کنید. لازم به ذکر است فصل بهار از تابستان کمی شلوغ تر است، اگر از مکان های شلوغ فراری هستید در فصل تابستان به جزیره زیبای قشم سفر کنید. در کل مناسب ترین زمان برای سفر به جزیره دیدنی قشم فصل بهار می باشد و ترجیحا اوایل این فصل بهترین زمان سفر به جزیره قشم به شمار می آید. از جاهای دیدنی قشم می توان به تنگه چاهکوه، دره ستارگان، ژئو پارک قشم، جزایر ناز، جنگل دریایی حرا و روستای لافت اشاره کرد، جاهای دیدنی نام برده تنها بخشی از دیدنی های این جزیره زیبا است اما سایت لحظه آخر بازدید از این اماکن را به شما توصیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *