ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳
بندرعباس

بوی بد فاضلاب بندرعباس دردسرساز شده است

رئیس سازمان محیط زیست کشور با ورود به بندرعباس نسبت به مشکل فاضلاب بندرعباس اظهار تاسف کرده و اعلام کرد :به زودی این مشکل حل شده و دوباره رونق گردشگری به این شهر باز خواهد گشت.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی سلاجقه، در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی فاز سوم پروژه انتقال پساب شهر بندرعباس به صنایع غرب این شهر، اظهار کرد: خوشبختانه این پروژه شامل بازسازی و ارتقا و افزایش ظرفیت بوده و من وقتی به عنوان شهروند ایرانی وارد شهر بندرعباس می‌شوم و با توجه به قابلیت‌های گردشگری آن، دلمان برای مردم بندرعباس می‌سوزد چرا که در کنار آب بوده اما مسأله فاضلاب مردم را اذیت می‌کند و چهره‌ ناخوشایندی را به این شهر داده است.

وی با بیان این که سالیانه ۳۶ میلیون متر مکعب از این شهر فاضلاب وارد دریا می‌شود، افزود: امروز در هفته دولت یک هدیه خیلی بزرگی را از طرف مسئولان استان به شهروندان تقدیم می‌شود و امیدوارم این مجموعه تصفیه‌خانه سریع‌تر زیر بار برود و پروژه هم در بخش لوله‌گذاری برای انتقال و هم در بخش تصفیه خانه پیشرفت خوبی دارد و فعالیت در آن چشمگیر است و در خط انتقال نیز کل مواد لازم (لوله‌ها) تأمین شده و چینش در مسیر ۲۲ کیلومتری در کانال‌ها باقی مانده که در حال انجام است.

سلاجقه ابراز امیدواری کرد که صنایع به مسئولیت اجتماعی خود در کمک به اجرای این پروژه عمل کنند.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: غرب شهر بندرعباس دیگر تاب و توان بارگزاری صنایع بیشتری را ندارد و انتظار داریم که صنایع «های‌تک» و دانش بنیان در این منطقه استقرار یابند و استاندار نیز خط فکری شان همین است و بگذاریم ارتباط بین دریا، طبیعت و روحیه ظریف مردم بندرعباس وجود دارد، حفظ و به کار خودش ادامه دهد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: صنایع آبی که قبلا استفاده می‌کردند را که اگر از آب شرب یا چاه بوده، ببندند و تمام نیاز خود را از محل این طرح تأمین کنند.

وی تصریح کرد: دنبال کمک به سرمایه‌گذاری‌ها هستیم اما اجازه نمی‌دهیم زیست‌بوم‌های منطقه، آرامش و آسایش روحی و روانی مردم به هم بخورد. ظرفیت‌های گردشگری و توسعه‌ای این شهر نباید مورد آسیب قرار گیرد.

به گفته سلاجقه، بوی ناخوش فاضلاب شهر بندرعباس از لحاظ روحی و روانی مردم را آزار می‌دهد و این را با همه آورده‌های صنایع برای مردم قیاس کنید.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل محیط زیست استان مکلف است که پیگیری جدی پایش مستمر را در دستور کار قرار دهد و صنعت باید با حفظ زیبایی‌ها و تمیزی این شهر توسعه پیدا کنند.

سلاجقه اضافه کرد: از صنایع می‌خواهیم که دین خودشان را به طبیعت ادا کنند و امروز خوشحالم که با حضور استاندار، این پروژه‌ای که مردم بندرعباس سال‌ها از آن رنج می‌بردند، در حال سامان یافتن است.

معاون رییس جمهور در پایان خارنشان کرد: امیدوارم شرکت‌های مشارکت‌کننده در این پروژه، دین خود را به این شهر و مردمش ادا کنند تا بتوانیم روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار متر معکب فاضلاب ورودی به دریا را اینجا تصفیه و در خدمت صنایع قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

برگزاری جشنواره‌های تابستانه بومی “گلپنگ” در بندرعباس

برگزاری نخستین جشنواره سبک زندگی ساحلی و دریایی در بندرعباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *