ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳
اشیاء تارخی در ابهر

کشف چندین اشیاء تاریخی در صائین قلعه ابهر

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اعلام کرد : ۲۲ قلم شیء تاریخی در شهر صائین قلعه ابهر کشف شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سرهنگ حسینعلی فضلی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان ابهر و نیروی انتظامی شهر صائین‌قلعه، ۲۲ قلم شی تاریخی مربوط به هزاره اول میلاد و میانه اسلامی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این اشیاء در حین  بازرسی از خودرو، توسط عوامل نیروی انتظامی شهر صائین‌قلعه کشف و ضبط‌ شده است که شامل ۷ عدد سکه مسی،۱۰ عدد سکه نیکل، ۲ عدد سکه برنجی و ۳ عدد ظروف سفالی است.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: عزم جدی برای حفاظت از اشیاء تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به‌ عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان زنجان در همه حوزه‌های مختلف وجود دارد.

 فضلی گفت: در این رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر شد و پرونده به‌ منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۶۲ حفاری‌های غیرمجاز، تخریب میراث‌فرهنگی و یا تعرض به آثار تاریخی را به کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری مسابقه عکس و فیلم کوتاه میراث عاشوراییان

فیلم/تنها معبد بودایی واقع در ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *