پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳
اجرای حکم تخریب بنای غیرمجاز در محوطه تاریخی سنندج

تخریب ساختمان غیرمجاز مربوط به بیمه کارآفرین در بافت تاریخی سنندج

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ساختمان غیر مجازی که در بافت تاریخی شهر سنندج ساخته شده بود به دستور سازمان تخریب شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ یعقوب گویلیان ، اظهار کرد: این ساختمان حدود ۵ سال پیش با ارتفاعی بیشتر از حد‌ مجاز قانونی در محدوده بافت تاریخی سنندج و در حریم یکی از آثار ثبتی شاخص این شهر احداث شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با اشاره به عدم توجه مالک ساختمان اداری بیمه کارآفرین به تذکرها و اخطارهای مکرر، افزود: پس از انجام تشریفات قانونی و اخذ دستور مرجع قضایی توسط واحد حقوقی، حکم تخریب طبقه آخر این ساختمان که برخلاف ضوابط میراث‌فرهنگی در محدوده عمارت خسروآباد و بافت تاریخی سنندج ساخته شده بود، به‌اجرا درآمد.
وی عنوان کرد: براساس ضوابط اعلام شده، ارتفاع مجاز برای ساخت‌وساز در این محدوده تاریخی ۱۲ متر می‌باشد، که مالک این بنا حدود سه‌و‌نیم متر از این میزان تخطی نموده بود.
گویلیان یادآور شد: طبق قانون، اخذ استعلام‌های لازم از اداره میراث‌فرهنگی قبل از صدور هر گونه مجوز در محدوده بافت‌های تاریخی ضروری است در غیر این‌صورت با ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم آثار تاریخی برخورد خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با تاکید بر همکاری تمام دستگاه‌های دولتی در زمینه حفاظت از آثار و بافت‌های تاریخی استان، عنوان کرد: بافت‌های تاریخی، هویت عینی و ذهنی شهر را نشان می‌دهند، لذا باید فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود بر معیارهای اصولی منطبق باشد.

بیشتر بخوانید:

تکمیل و بهره برداری از فرودگاه سقز به زودی

افتتاح موزه مسجد- مدرسه دارالاحسان سنندج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *