د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳
تدابیر کرونایی در چین

تدابیر کرونایی در چین افزایش می یابد

با افزایش آمار کرونایی ها در چین بار دیگر تدابیر کرونایی در این کشور برای مقابله با تشدید بیماری افزایش یافته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،شهر‌هایی در چین از ووهان در مرکز این کشور گرفته تا ژینینگ در جنوب غربی این کشور بر شدت محدودیت‌های کرونایی خود افزوده اند، ساختمان‌ها را محصور، محله‌ها را محدود می‌کنند و میلیون‌ها نفر را به دامان نگرانی و تشویش سوق می‌دهند. همه این تلاشها، تقلا برای متوقف کردن شیوع کرونا است که در حال گسترش است. روز سه شنبه در چین برای سومین روز متوالی، شناسایی بیش از یک هزار مورد بیمار جدید کرونایی در کشور ثبت شد. این رقم در مقایسه با مشاهده ده‌ها هزار بیمار جدید کرونایی در هر روز در اوایل سال جاری که سبب اجرای مقررات کامل قرنطینه کرونایی در شهری همانند شانگ‌های شد کم است، اما همین آمار کم هم کافی است برای اینکه محدودیت‌های کرونایی شدیدتری در سراسر کشور به اجرا گذاشته شود.
در مقایسه با معیار‌های جهانی، موارد جدید کرونا در چین کم است. اجرای مقررات بسیار شدید مهار کرونا در سال جاری برای مقابله با سویه اومیکرون که قابلیت سرایت آن بسیار شدید است، برای دومین اقتصاد بزرگ جهان بسیار پرهزینه بود و بازار‌های مالی آن را به شدت دچار تکان کرد.
امروز محدودیت‌های کرونایی در شهر گوانگژو که چهارمین شهر بزرگ چین از نظر اقتصادی و مرکز استان گوانگ دونگ است به اجرا گذاشته شده است. مردم در خانه هایشان مانده اند.
در هفته جاری در شهر ووهان که خاستگاه شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ بود، هر روز ۲۰ تا ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است. مسئولان محلی به بیش از ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان یک منطقه دستور داده اند تا سی ام اکتبر (سه روز دیگر) در خانه هایشان بمانند و از خانه خارج نشوند.
در شهر شینینگ با جمعیت دو و نیم میلیون نفری، مسئولان شهری در تلاش هستند کرونا را مهار کنند. در شبکه‌های اجتماعی، گزارش‌هایی مبنی بر کمبود مواد غذایی و تورم و قیمت بالای کالا‌های ضروری در این شهر منتشر شده است. به گفته مسئولان این شهر، برای کاهش خطر انتقال بیماری، برخی از فروشگاه‌های عرضه میوه و سبزی تعطیل و قرنطینه درباره آن‌ها اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام وضعیت هشدار در چین

تعطیلی مدارس و بنادر به دلیل طوفان وحشتناک “مویفا” در چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *