س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳
بقعه امام زاده ابوطالب خمین

تعیین ضوابط ساخت‌و‌ساز‌ در حریم بقعه امام زاده ابوطالب خمین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از تعیین تکلیف ساخت‌و‌ساز‌های حریم بقعه امام زاده ابوطالب خمین در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، علی مشهدی گفت: در جلسه شورای فنی مصوب شد احداث ساختمان و ارتفاع بنا‌ها در اطراف امامزاده شاهزاده ابوطالب در اولین فرصت تعیین تکلیف و همچنین ضوابط ساخت‌و‌ساز برای محدوده تاریخی شهر از طریق شهرداری مطابق ضوابط میراث‌فرهنگی صادر شود.

به گفته آقای مشهدی، مرمت گنبد و طرح توسعه بقعه متبرکه شاهزاده ابوطالب خمین نیز در دستور کار قرار گرفت و طرح مرمت این بنای تاریخی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تهیه و با نظارت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اقدام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین افزود: بقعه با شکوه این امامزاده در مرکز شهر خمین یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی است که مورد توجه اهالی خمین بوده و به شاهزاده ابوطالب شهرت دارد.

ساختمان این بقعه، بنایی قدیمی و به جا مانده از دوره صفویه است که شامل ایوان، گنبد، حرم، ضریح و صحن است و در مساحت شش هزار متر مربع ساخته شده است. این اثر تاریخی به شماره ثبت ۳۱۲۸۶ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است.

تعیین تکلیف ساخت‌و‌ساز‌های حریم بقعه امام زاده ابوطالب خمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *