چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

تندیس های کوب بافی به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: تندیس‌های روز جهانی صنایع‌دستی با تکنیک کوب‌بافی تولید می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حسین ایزدی با بیان اینکه در راستای باز زنده‌سازی رشته کوب‌بافی، معاونت صنایع‌دستی استان با استفاده از نظر کارشناسان تندیس‌هایی با تکنیک کوب‌بافی طراحی شده، اظهار داشت: کوب‌بافی از گذشته‌های دور در این استان قدمت دارد و به عنوان زیرانداز و فرش استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: با تغییرات روش زندگی و گسترش مدرنیته و تولید فرش‌های ماشینی به وفور با قیمت مناسب و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و از سوی دیگر سختی تکنیک تولید کوب‌بافی، این هنر صنعت به غبار فراموشی سپرده شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: معاونت صنایع‌دستی استان درسال جاری با برگزاری دوره‌های آموزشی، شناسایی هنرمندان و حمایت از آنها اشتغال دراین رشته را توسعه داده است.

گفتنی است؛ تندیس‌های تولید شده در هفته صنایع‌دستی جهت بزرگداشت مقام صنعت‌گران و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان طی مراسم باشکوهی با حضور مدیر‌کل و مسئولین استانی به رسم قدردانی به آنها اعطاء خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رونق گردشگری سلامت در استان مازندران

آشنایی با آداب و رسوم مردم مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *