ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر

جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیمه دوم تیرماه در شهرستان تیر برگزار خواهدشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،شهرام محمدی ، اظهار کرد: منطقه «بولاغلار» نیر از مستعدترین مناطق برای حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است که از نیمه خردادماه برنامه‌های متنوع جنگ شادی در این منطقه برگزار می‌شود.

وی سرسبزی، آب و هوای مناسب، چشمه‌های روان و شرایط اقلیمی متفاوت در این منطقه را زمینه ساز حضور گردشگران و مسافران بیشمار در «بولاغلار و نوالار» نیر اعلام کرد و گفت: با همکاری ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری نیر و سایر مجموعه‌ها جشنواره‌های متعددی در ۲ ماه پیش رو در این منطقه برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان نیر تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا هر هفته از نیمه خردادماه تا شروع ماه محرم برنامه‌های متنوع جنگ شادی، مسابقات فرهنگی، ورزشی و دیگر رویدادهای شادی آفرین بین خانواده‌ها در این منطقه برگزار و زمینه جذب گردشگران بیشماری را به این منطقه بکر شاهد باشیم.

محمدی از برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی «آش و غذاهای سنتی» در «بولاغلار نیر» خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور آشپزان و سرآشپزان ماهر کشور نیمه دوم تیرماه برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است اولین همایش «مفاخر و مشاهیر نیر» در کنار برگزاری این جشنواره برگزار شده و معرفی این مفاخر و مشاهیر را به نسل‌های آینده شاهد باشیم.

محمدی اضافه کرد: منطقه بولاغلار نیر شاهد برگزاری جشنواره «بازی های بومی، محلی» کشور خواهد بود و در کنار آن سعی ما بر این است تا با حضور ورزشکاران از مناطق مختلف کشور رویدادهای متنوع ورزشی را نیز برگزار کنیم.

وی بیان کرد: برای اولی بار جشنواره «طبخ ماهی و آبزیان» در نیر برگزار خواهد شد تا با حضور خانواده‌ها و سرآشپزان در این جشنواره نیز بتوانیم فضای مفرحی را برای خانواده‌ها مهیا کنیم.

محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اولین فستیوال «شعر طنز» نیز در منطقه گردشگری بولاغلار برگزار خواهد شد تا شاعران طنزپرداز کشور بتوانند در این رویداد حضوری موفق و ارزشمند داشته باشند.

فرماندار شهرستان نیر تصریح کرد: با توجه به برگزاری رویداد ۲۰۲۳ در اردبیل ما نیز به سهم خود با تدارک برنامه‌های متنوع در فصل بهار و تابستان سعی می‌کنیم تا میزبانی شایسته برای گردشگران و مسافران در مناطق مختلف نیر به ویژه بولاغلار باشیم.

بیشتر بخوانید:

واگذاری ۲۵۰۰ منطقه توریستی در اردبیل به بخش خصوصی

معاون گردشگری اردبیل:کلیه مراکز استان باید از پلاستیک و زباله پاک شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *