د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

توجه به ظرفیت گسترده زنان؛لازمه رشد و توسعه صنعت گردشگری و سفر

رئیس و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری در جریان برگزاری کنفرانس جهانی در حوزه گردشگری عنوان کرد: «مشارکت زنان در حوزه سفر و گردشگری برای رشد بخش جهانی حیاتی است».

به گزارش توریسم اینترنشنال، در جریان کنفرانس جهانی برگزار شده از سوی شورای جهانی سفر و گردشگری بار دیگر بر اهمیت مشارکت زنان جهت ارتقای صنعت گردشگری و توریسم برای رشد جایگاه این صنعت و دستیابی به یک رشد شکوفا و انعطاف پذیر تاکید شد.

رئیس و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری، بر اهمیت ارتقای مشارکت زنان در این حوزه و غلبه بر چالش های فعالیت این گروه در جهت موفقیت در دنیای تجارت تاکید کرده است.

جولیا سیمپسون، این رویداد را به عنوان بستری برای رسیدگی به چالش های پیش روی زنان در بخش سفر و گردشگری و بررسی استراتژی هایی برای غلبه بر آنها با هدف الهام بخشیدن به ایجاد تغییر و ارتقای فرصت های برابر برای زنان در صنعت توریسم عنوان کرده است.

WTTC launches major hotel sustainability initiative at its Global Summit in  Manila | ABC Mundial

در این کنفرانس، چالش های پیش روی زنان در جنبه های مختلف کسب و کار توریسم، از جمله موانع ورود آنها به صنعت گردشگری، موانع عملیاتی و اجرایی آنها در این صنعت و محدودیت هایی که تاکنون تجربه کرده اند، مورد بررسی قرار گرفت.

در بخشی از این رویداد بر نقش حیاتی آموزش در توانمندسازی زنان و دختران جوان در تجارت توریسم تاکید شد و اهمیت شبکه‌سازی، ایجاد فرصت‌ها و تامین منابع برای ارتقای پتانسیل های مربی‌گری زنان در این تحول اقتصادی بزرگ مورد توجه قرار گرفت.

به گفته مدیر عامل شورای جهانی سفر و گردشگری، شرکت هایی که زنان را در فعالیت های خود مشارکت می دهند، نسبت به سایرین که در این زمینه کم‌کاری می کنند، درآمد بیشتری کسب کرده و این عامل می تواند در بحث رونق گردشگری و سفر تاثیرگذارتر از سایر حوزه ها باشد. وی تاکید کرد، محور قرار دادن نقش زنان در سفر و گردشگری، آینده بهتری را برای اقتصاد جهانی تضمین می کند.

طبق گزارشات شورای جهانی گردشگری حذف موانع موجود برای فعالیت زنان و از بین بردن نابرابری های عادلانه  برای آنها می تواند در تسریع این روند موثر واقع شود. در حال حاضر، تقریبا ۵۴ درصد از نیروی کار صنعت توریسم را زنان تشکیل می دهند با این حال نابرابری هایی مانند دستمزد کمتر و ناامنی های شغلی در اقدامات موثر آنها موانعی جدی ایجاد می‌کند. این نابرابری ها در جریان همه گیری کرونا خود را بیش از پیش نشان داد و شیوع گسترده این ویروس منجر به از دست رفتن فرصت های شغلی بیش از ۶۲ میلیون زن در حوزه توریسم و گردشگری شد.

در حال حاضر سازمان جهانی گردشگری هم تلاش می کند تا جایگاه زنان را هم در بخش‌های دولتی و هم بخش‌های خصوصی افزایش دهد. به اعتقاد مدیران این سازمان، دولت ها باید سیاست هایی را اتخاذ کنند تا زنان در سمت های مدیریتی شرکت های گردشگری بیشتر حضور پیدا کنند و به کارگیری شیوه سهمیه بندی های اجباری برای شرکت های سهامی عام و شرکت های دولتی می تواند گزینه بسیار خوبی برای تحقق این امر باشد.

علاوه بر این نیاز است تا بخش خصوصی برنامه های توسعه حرفه ای و هدفمندی را برای زنان ارائه دهد و فرصت های شبکه سازی و راهنمایی آنها در این صنعت را ایجاد کند.

شورای جهانی گردشگری عنوان کرده است: به حمایت از برابری جنسیتی، همکاری نزدیک با دولت ها و شرکای صنعتی خود برای ایجاد محیطی که در آن زنان فرصت های برابر با مردان جهت موفقیت، برتری، رهبری و شکل دادن به آینده بخش سفر و گردشگری را داشته باشند، متعهد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *