ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

جشنواره بین المللی شمس تبریزی اواخر شهریورماه در خوی برگزار می‌شود

جشنواره بین المللی شمس تبریزی که هرساله با هدف آشنایی مردم با اساطیر شعر و عرفان و جذب توریسم برگزار می‌شود در حال اجراست و تاکنون ۶۰ اثر هنری به آن ارسال شده است.

رضا جعفرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هنوز از آذربایجان غربی اثری به جشنواره ارسال نشده است، افزود: علاقمندان به شرکت در جشنواره تا پایان شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

مدیرعامل تولیت شمس تیریزی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸۹ اثر به جشنواره ملی شمس و مولانا ارسال شده بود، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود آثار ارسالی به ششمین جشنواره بیشتر از سال قبل باشد.

جعفرپور ادامه داد: هر رویداد فرهنگی تاثیرات مطلوبی به دنبال دارد بر این اساس جشنواره ملی شمس و مولانا به بیشتر شناسانده شدن شمس تبریزی و همچنین توسعه گردشگری منطقه کمک کرده و در این حوزه نقش موثری ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی شمس و مولانا موسیقی اصیل ایرانی و نواحی مختلف کشورمان که شمس تبریزی و مولانا محور اصلی آن است همه ساله توسط موسسه تولیت شمس تبریزی و مفاخر خوی وابسته به شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی و با حمایت‌های معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان خوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی و انجمن موسیقی ایران در شهر خوی برگزار می‌شود.

ششمین دوره از این رویداد فرهنگی و هنری آبان‌ ماه سال‌جاری با حضور گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی و نواحی کشورمان برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی به نشانی www.jashnvareh-shams.com از شرایط شرکت در جشنواره اطلاع یافته و برای حضور ثبت نام کنند.

در این دوره از جشنواره از میان ۱۰ گروه راه یافته به مرحله نهایی، پس از اجرای صحنه‌ای در شهرستان خوی و در حضور داوران سه گروه به عنوان گروه‌های برتر شناخته خواهند شد.

به گروه اول هدیه نقدی ۲۰۰ میلیون ریال به همراه نشان عالی جشنواره، گروه دوم هدیه نقدی ۱۵۰ میلیون ریال و به گروه سوم هدیه نقدی ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه سال‌ گذشته برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *