ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳
نمایشگاه بازار سفرهای خارجی

حضور ایران در نمایشگاه گردشگری لندن/فیلم

چهل و سومین نمایشگاه سالانه «بازار سفرهای جهانی» امروز (دوشنبه) با حضور شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری از جمله تعدادی از تورگردانان ایرانی، مقامات دولتی و علاقه‌مندان به صنعت توریسم، در نمایشگاه‌ دائمی لندن موسوم به «اکسل» (EXCEL) برگزار شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،  در این نمایشگاه سه روزه، بالغ بر پنج هزار شرکت فعال در حوزه گردشگری از ۱۸۲ کشور حضور دارند. بازار سفرهای جهانی فرصتی است تا فعالان صنعت توریسم ضمن معرفی آخرین فعالیت‌ها و برنامه‌های خود، از آخرین تحولات این صنعت با خبر شوند.
در حاشیه این نمایشگاه میزگردها و جلسات متعددی با حضور مدیران صنعت گردشگری و علاقه‌مندان جریان دارد.
تورگردانان ایرانی نیز با حضور در این نمایشگاه، میزبان گردشگران و کنشگران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه ایران هستند.  آژانس مسافرتی  «آیتو»، «ارگ جدید» و «ایوار» از جمله شرکت‌هایی هستند که وظیفه معرفی جاذبه های گردشگری ایران را برعهده دارند.

«ابراهیم پورفرج» رییس جامعه تورگردانان ایران پیشتر به خبرنگار ایرنا در لندن گفته بود؛ آژانس‌های مسافرتی کشورمان سال‌هاست که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و بازار خود را دارند. به گفته وی تحولات سیاسی و جوسازی‌های غربی‌ تأثیری بر اعتماد و علاقه‌مندی گردشگران خارجی برای سفر به ایران نگذاشته است.

در این نمایشگاه همچون سال‌های قبل، بسیاری از کشورهای شرکت کننده گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن خود را با ارائه موادغذایی محلی و نمایش‌های کوتاه به منصه ظهور گذاشتند. در برخی از غرفه‌ها نمایشگرهای بزرگی نصب شده تا جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف نمایش داده شود.

صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان طی دو سال گذشته بر اثر شیوع کرونا خسارت گسترده‌ای را متحمل شد و این نمایشگاه فرصتی را برای ترمیم و بازسازی این صنعت پرسود فراهم کرده است. بر اساس گزارش برگزارکنندگان نمایشگاه، همایش‌های بین‌المللی بویژه مسابقات جام جهانی قطر به بهبود اوضاع در خاورمیانه و آفریقا در سال جاری کمک کرده است. طبق امارهای ارائه شده، صنعت گردشگری در جمهوری دومینیکن، ترکیه، کاستاریکا و مکزیک به طور کامل احیا شده و این چهار کشور در صدر فهرست مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته‌اند. با این حال تنش‌های ژئوپلیتیک، جنگ در اوکراین، بحران انرژی و افزایش تورم همچنان به عنوان چالش‌های اصلی صنعت توریسم در جهان مطرح است.

نمایشگاه بازار سفرهای جهانی تا روز چهارشنبه ادامه دارد. گردشگرانی که پیشتر تجربه سفر به ایران را داشته‌اند در گفت وگو با ایرنا از مهمان‌نوازی، طعم غذاهای ایرانی و فرهنگ یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌های جهان به نیکی یاد می کردند. کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری حاضر در این نمایشگاه نیز بر این باورند که علاقه‌مندی به تاریخ و فرهنگ ایران تابع مولفه‌های سیاسی و جوسازی رسانه‌های جریان اصلی بین‌المللی نیست و نام ایران همچنان به عنوان یکی از قطب های گردشگری جهان مطرح است.

بیشتر بخوانید:

گردشگران خارجی که به اتهام عکاسی بازداشت شدند

سقوط هواپیمای مسافربری در دریاچه ویکتوریای تانزانیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *