پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خروج مردان اوکراینی از مرز ها برای در امان ماندن از خدمت سربازی

اوکراین طی یک سال اخیر در جنگ با روسیه با کمبود نیرو دست و پنجه نرم میکند،و از این رو خدمت سربازی را برای همه مردان اجباری کرده است.از این رو موج عظیمی از افراد واجد شرایط سربازی در اوکراین دست به فرار از مرز ها می زنند.

به گزارش توریسم اینترنشنال،عبور از مرز در اوکراین یک تخلف اداری محسوب می شود. در یک بیانیه مطبوعاتی آمده است که سربازان برای جلوگیری از فرار هشت مرد، تیرهای هشدار دهنده شلیک کردند.

ویدئوی دیگری که توسط مرزبانان در فیس بوک منتشر شده است مردانی را نشان می دهد که توسط سربازان مرزی مجبور به زانو زدن با دستان خود پشت سر در کنار جاده شده اند.

با این وجود، به گفته مقامات رومانیایی، سال گذشته ۵۴۰۰ اوکراینی به طور غیرقانونی از مرز عبور کردند. ۲۰۰۰ نفر از آنها حتی مسیری خطرناک را برای این منظور انتخاب کردند.

پلیس مرزی رومانی در امتداد ساحل این رودخانه ۶۳ کیلومتری گشت می زند. لولیا استن، سخنگوی پلیس منطقه مارامورس، می گوید که آنها قبلاً قاچاقچیان سیگار را شکار می کردند، اما اکنون روزانه ۱۰ تا ۱۵ مرد از اوکراین را در این بخش از مرز می گیرند.

استن گفت: بیشتر مردانی که از رودخانه مرزی عبور می کنند در وضعیت سلامتی ضعیفی قرار دارند و دچار سرمازدگی و یا شکستگی استخوان بوده و نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

سال گذشته پلیس در مجموع ده جسد را در ساحل این رودخانه پیدا کرد. کسانی که موفق به شنا در این رودخانه یخ زده می شوند و به سلامت از آن عبور می کنند مانند همه اوکراینی ها، حداقل به مدت یک سال در اتحادیه اروپا محافظت موقت دریافت می کنند.

ارتش اوکراین برای جلوگیری از عبور این افراد، سیم خاردار و ایست بازرسی در کناره رودخانه نصب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *