ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

گسترش خشکسالی در قاره سبز،دریاچه گرادا در معرض خشکی قرار گرفته

کشور های مختلف اروپا از جمله ایتالیا درگیر بحران خشکسالی شده اند،بطوری که بسیاری از دیاچه ها در این کشور خشک شدند،و تولید محصولات کشورزی کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،داده ها از ماهواره Sentinel-2 به دست آمده است که به عنوان بخشی از رصدخانه خشکسالی اروپا در چارچوب برنامه کوپرنیک مستقر شده است. کاهش سطح آب این دریاچه نتیجه مستقیم خشکسالی شدیدی است که از تابستان گذشته بسیاری از مناطق ایتالیا را تحت تاثیر قرار داده است. این شرایط کشاورزی، گردشگری، کشتیرانی و جوامع محلی در این منطقه را تهدید می کند.

دریاچه گاردا با مساحتی در حدود ۳۷۰ کیلومتر مربع، بزرگترین دریاچه ایتالیا و سومین دریاچه عمیق پس از دریاچه کومو و دریاچه ماگیوره است. میانگین سطح آب دریاچه گاردا به ویژه در مقایسه با سایر دریاچه های اصلی تغییرات فصلی کمی دارد، که افت اخیر سطح آب این دریاچه را موضوعی بسیار نگران کننده تر می کند.

دولت ایتالیا در آغاز ماه آوریل فرمانی را تصویب کرد که اقدامات گسترده ای را برای مبارزه با خشکسالی ارائه می کند. دولت می خواهد بودجه ای را برای نوسازی لوله های آب معیوب آزاد کند. در برخی مناطق، بیش از ۵۰ درصد از آب به دلیل نشت از بین رفته و کشور را در برابر خشکسالی آسیب پذیر کرده است. اما مخازن جمع آوری آب باران، کارخانه های نمک زدایی و افزایش استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده نیز برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *